Thursday, August 26, 2010

DaTo' K Sudah Datang Umah Aku...

Pheeewwww!!!
Lega!
Oh, okey, betul laaa jawapan korang tu..
tu memang gamba lutut aku yg tengah ketaq.
Tp aku tipu. Lutut dalam gambar tu kurus laa,
Lutut aku lebih kurang lutut anak gajah sebenonye.keh!keh!
Jadi, tahniah aku ucapkan pada diri sendiri kerana skill melukis aku dah improve nampaknya.
Hahahaaha!A,yelah2.tahniah kt peneka2 yg betul.tp ade gak yg ckp lutut aku cam jembatan.sampai ati kau...!haha!

Berbalik pada cerita semalam,
maka berpeluh2lah aku bersilat kat dapo semalam.
Letak2 je beg plastik supermarket,masa tu dah pukul 1ptg,
aku pun startla berkuntau.
Yg daging goreng kunyit dengan murtabak, tak sempat weh!
Sambal belacan pun aku blend je.Sini punya lesung,lesung kayu.
Mau kejung tangan aku menumbuk.
So,aku letak air skit, blend,pestu tapis.hahaha! aci tak?pestu baru gaul dengan tempoyak.
Tapi kaler ijau je lah,sebab sini mmg takde cili merah beb.Cili kering je ada.senget laa kan??



aku sampai2 je nk snap gamba, dah nk abes dah dorang makan.ngeehe!


Speckybee sedang tekun makan.Cer tengok rambut dia.Bengkak bijik mata aku tengok!


Dato K..eh, En.Shamsudin, bos Speckybee dari Malaysia.Beliaula yg bawak tempe tu.mekacih ye..


Ni dah desert time dah ni.

Time dorang makan, sembang2 pasal keje.Aku segan la nk duduk situ.Maklomlaa, pompuan melayu gojes terakhir kt sini.So, aku masuk bilik,solat, baring2.Tunggu dorang balik,baru aku makan.


Kuih Cara ku yg laku..ni je yg tinggal..khas utk tukang masak. :)

So,bila dorang dah balik, aku tanya Speckybee, camne? Dia senyum2 tunjuk ibu jari tangan dia.So, aku agak, sedap la kut. Kalau dia tunjuk jari tengah, dah tentu2 la maksudnya masakan aku hancor,ye dak?

Dia cakap, bertambah2 dorang makan.Aku tengok nasi 5pot aku masak tadi pun dah tinggal skit.Pajeri Nenas, sambal belacan tempoyak,setel! Senang aku nk cuci pinggan.Wah,gumbira!!!
Maka dengan ini, aku melantik diri aku sendiri menjadi MASTERCHEF SRI LANKA!!

HAR!HAR!HAR!



Jempot laa datang Galle. Nanti aku masak kt korang.

notabulukaki~ time kacih kt korang yg sudi dtg baca, komen, dan wish goodluck utk aku.Sayang korang!!
------------------------------------------------------------------------------------
arini Speckybee pegi Colombo.Anto bos dia and bukak posa kt hotel.hoye!hoye!bleh aku rilex arini.Xyah masak!Aku berbuka mkn megi pun da okey dah.

40 comments:

cc said...

klaka la psrt tunjuk jari tengah tuh, takkan la smpi ht mr.hubby u nk buat gitu :p

congratulation di atas kejayaan buuusar ini..heheh

sahromnasrudin said...

salam..kampong Dato' K kat Tikam Batu kan...
p/s: mmg la sy org Kedah celup, wife org Kedah tp sy org Selangor..tp dh stat makan Gulai Ikan Termenung dgn Laksa Utara tau hehehehe....

Sidratul Muntaha said...

ahaha..
mati - mati aku tertipu.
huuuuuuuuuuu..
pergh siap ade apron lagi tu anis weih.
aku tak apronnye..
cayalah chef of the day!

Liyana said...

wah taniah taniah... evn simple, lauk2 mcm tu pembuka selera kan.. hehe

Mag said...

haha..congrats..misi berjaya!=p

izyantyPersonalTaste said...

cayalah leh masak makanan sorang2 heheh...yg part sambal tu,xyah letak air. letak air asam jawa pekat2 + garam + gula.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

congrats!..

aku pun ikut kenyang tengok semua lauk tu..


meggi jer ? ahahaha...

Pija Madzlan said...

ohhohoho....hakak pun kalau sebut je ada org nk dtg mmg bukan takat lutut menggeletaq, satu badan kot :P nak2 bulan posa ni...hahahaha

julietchun said...

baik ko jaga2, takut minggu depan dorang nak datang berbuka lagi :P

No name said...

tukang jauh mari , mesti lar kene settle kan sume... Hoye hoye hoye....

Anonymous said...

pergh! memang power la anis leh masak sume tu..teringat masa 1st time masak byk2 mase open house..tak tido mlm nak pikir pasal masak..huhu..

eh! raya tak balik mesia ke?? [soklan cepumas]

Siti Noor Aminah said...

haha. bos speckybee tu mmg iras2 dato' K lah. wahaha. tapi lawak sambal belacan kaler ijau..!! ijau..!! campur lak kaler tempoyak,boleh jadi ijau kuning. haha.

Pnut said...

terjawab persoalan, dari mana datangnya tempe itu..eheheehh kalau dok jenuh pikiaq, orang sri lanka makan tempe ka... buat sendiri ka?? hahaha

Nur said...

Wah... cayalah... Anis pandai masak! Nanti mesti bos husband Anis datang selalu. Hehhe...

Kancilbiru said...

terbaikk laaaaahh...(sambil tunjuk ibu jari...:P) tumpang gembira...

Arena said...

Wokeys,

2 toes up for you. Angkat ibu jari kaki ok kan? hahaha. Memang gigih la ko memasak.. Hebat..

|| NaFiRaa || said...

walawehhh!!! tumpang bangga neh!!! sampai licin di kerjakan!! betol2 sedap nih~ seb bek ade gak bahagian utk chef.. tahniah!!!

Mario said...

maksud jari tu bukan nak bg upah ke...ok ...larikkk...ekeke

LinaRahim said...

tahniah masterchef Galle..boleh join Dinner:Impossible nih...

aNiS tHe BumbleBee said...

cc~hahaha!mana ler tau kan.time kacih..kejayaan besar eh?haha..kegelabahan yg besar gak tu.kihkih!

aNiS tHe BumbleBee said...

sahrom~hahaha!sama la kita.tp sy celup 40karat punya.woh,dah pndai mkn laksa.org utara mmg xleh trpisah dgn laksa oo..

aNiS tHe BumbleBee said...

Sidratul Muntaha~haha! ko ingat dato K betul ke nk dtg.kalo betul laaa,bukan takat kepala lutut je ketar,dgn siku2 skali ketar.huekekee!saje aku gatal2 pakai apron.tu gambo seblm tu ha..

aNiS tHe BumbleBee said...

liyana~maceh..hum,tulah,selalunya lauk2 kampung2 simple2 ni yg buka selera kan.

aNiS tHe BumbleBee said...

farah~yeaah!! tp ko lagi terel laaaa..!

aNiS tHe BumbleBee said...

izyanti~hehehe..oo letak asam jawa pestu blend eh?lom try lagi smbal belacan letak asam jawa ni.slalu buat air asam je taruk asam jawa.kene try nih.

aNiS tHe BumbleBee said...

azrina~ngahaha!betul weh.aku kan da masak2 tu,tak bape nk mkn pun.tgk dorg mkn pun da kenyang.amazing sungguh.



haah,buke megi je sudeyh.cam bujang2 dulu..ahaha!

aNiS tHe BumbleBee said...

siti sifir~hahahaa!tulaa,sebab xley rasa kan.anis kalo takat rasa ujung2 lidah xley..kena rasa semangkuk baru ngam.kakakaka!

aNiS tHe BumbleBee said...

julietchun~hahaa!xde maknenye.aku dah nk balik msia dah.raye weh rayeeee!

aNiS tHe BumbleBee said...

lizzie~ahahaa!tulaa,fenat beb masak2!

aNiS tHe BumbleBee said...

MDT~hoho!terel laa sgt.menggelabah xtau nk ckp.barula paham perasaan master chef tu cmne bila tgk jarum jam bergerak2.keh3x.

huiii..balik ooo...insyallah 8hb terpacak kt KL dah.yeeehaaa!

aNiS tHe BumbleBee said...

GC~ada laa iras,gaya2 tu.haha!mula2 ingat nk tumbuk smbal belacan tu dgn cili kering bg nmpak merah2 skit.tp dah sini bukak posa awai,pukul 6 depa dh smpai umah dah.aci blend jaa sudeh.muahahahaha!

aNiS tHe BumbleBee said...

kak pnut~hahahaha!kalo puak ni makan tempe,ada harapan buleh putih oo kak...keh3x.

aNiS tHe BumbleBee said...

kak yati~haha..mana de pandai...suma tgk resipi kt tenet je..hihhi.kalau laa dia nk dtg selalu,mau gugur jantung ni selalu2 gelabah.kekekee!

aNiS tHe BumbleBee said...

kancilbiru~hahaa..maceh..ibu jari apa hg tunjuk,kaki ka tangan?kihkihkih!

aNiS tHe BumbleBee said...

arena~ceszzz! ko kasi toes kt aku ye?hahahaa!gigih weh..dgn harapan naiklaa gaji...haha!

aNiS tHe BumbleBee said...

nafira~haha!xtau la sedap ke,sbb lapar sgt ke..gasak lerr..janji setel semua.pheewww!

aNiS tHe BumbleBee said...

mario~hahahahaa!hampess koooo!! kejaaarrrrrrrr!!!!!

aNiS tHe BumbleBee said...

lina~maceh...alaa,datang je la..bukan jauh pun..ehehehee!nnti aku masak kt ko eh..:)

Anonymous said...

waa sedap nye...ruginye x sempat datang!!~abyQaira

aNiS tHe BumbleBee said...

aby~hehe..insyallah,ade rezeki kita jumpa kt malaysia pulak ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...