Monday, August 30, 2010

Contest: Merdeka

KEPADA : IZYANTY COLLECTION ( CONTEST MERDEKA )

1.) SIAPAKAH BAPA KEMERDEKAAN ?
(a) Tunku Abdul Rahman

2.) BILAKAH DATO SERI DR MAHATHIR MOHAMAD MENGISTIHARKAN NAMA JALUR
GEMILANG PADA BENDERA MALAYSIA?
( a) 31 Ogos 1997

3.) TUN HUSSEIN ONN ADALAH PERDANA MENTERI MALAYSIA YANG KE-3, ?
(a) Betul

4.) TAHUN INI MERUPAKAN TAHUN KEMERDEKAAN YANG KE- ?
(b) 53

5.) APAKAH TEMA HARI MERDEKA TAHUN INI ?
(b) 1 Malaysia Menjana Transformasi

( sila letakan jawapan yg betol sahaja dr 2 jawapan tu)


KEDUA : LENGKAPAN SLOGAN

SAYA BERSYUKUR MENJADI ANAK MALAYSIA KERANA saya tak sanggup nak jadi rakyat Sri Lanka..kekeke... okey, chup! chup! semula eh...

SAYA BERSYUKUR MENJADI ANAK MALAYSIA KERANA malaysia adalah negara yang cukup berdiplomasi.Sebolehnya, Malaysia sangat menolak permusuhan dan pergaduhan.Ini adalah rahsia keamanan negara malaysia selama ini walaupun hidup di dalam berbilang kaum dan agama.Kalau dahulu, saya tidak faham dan tidak pernah terfikir untuk menghargai negara Malaysia, tapi setelah menjadi anak perantau di Sri Lanka, persepsi saya turut berubah. Pemerhatian saya serta bacaan2 saya terhadap sejarah negara Sri Lanka membuatkan saya acapkali berfikir, tiada guna wang ringgit dan kekayaan jika negara berada di dalam peperangan dan permusuhan.Walaupun hanya ada 2 kaum sahaja di negara ini konflik antara kaum berlarutan sehingga 25 tahun lamanya.Kita lihat pula negara yg sedang berperang yang lain, seperti Palestin.Betapa kesakitan akibat peperangan terpaksa dirasai oleh segenap lapisan rakyat dek sengketa dan dendam kesumat yang berlarutan. Dari situ, saya benar benar menghargai betapa indahnya erti kemakmuran sesebuah negara. Malaysia, negara yang cukup kaya dengan segala hasil tanaman, ternakan dan keindahan alam anugerah tuhan. Malaysia negara yang kaya dengan pelbagai jenis makanan enak, sehingga di label sebagai 'syurga makanan dunia.' Malaysia, negara yang kaya dengan pelbagai kebudayaan dan kesenian pelbagai kaum, Malaysia negara yang penuh warna warni keceriaan hidup. Betapa saya sayangkan Malaysia, betapa saya cintakan Malaysia. Negaraku, tanah tumpahnya darahku...


haa, izyanti, okey ke?sori ye,terpanjang plak slogan tu.kih3x.emosi skit. Ni penyertaan dari saya ye.. wink*wink*

22 comments:

sahromnasrudin said...

salam ziarah..kontest nie ape hadiahnya????

Cactusberduri said...

merdeka! merdeka! merdeka!..tahun ne kita merdeka menggunakan cahaya...cantik sangatkan...

salam pekenalan dari saya cactus...

aNiS tHe BumbleBee said...

sahrom~salam..xtau.misteri katanya.joinlaa..besok dah tarikh tutup.untung2 dpt menang ke.hihihi..

aNiS tHe BumbleBee said...

cactus~wah..ye ke..ruginya sy xde kt malaysia..tak dpt la tgk..

time kasih dtg blog sy ye..salam kenal kembali.. ;)

izyanty collection said...

anis dah baca..slogan paling panjang heheh...tapi ada 1 jawapan silap arr leh cek sekali lagi sebelum 31 nie. apa2 pun thank's sudi join...semoga berjaya.


sahrom : ada hadiah tapi xpasti lagi nak bagi pe. sy cari 10 pemenang...skrg nie xsampai 10 g pun join. jom le join.31 0gos pd jam 11.59 dateline

aNiS tHe BumbleBee said...

eh, haah laa..tersalah padam plak.kih3x.sori ek..kalo nk slogan yg pendek,slogan no 1 tu pon bley gak.kekeke!

udanggalah said...

Salam Merdeka...

Segalanya ada diMalaysia..selamat datang ke blog aku..53 tahun merdeka..53 perkara sebab Malaysia istimewa.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Salam Merdeka !


fuhh-fuhh-fuhh...marang kerapu parang sekeper ...

aku jampi sikit.. biar ko menang.
ngeeeeeee...

Gud Luck !

Mario said...

slogan yg pes tu...ok le...ekeke

aisha mimi said...

td aku baca tgok 54..ish kompius..ke aku salah kira..so skrg da btoi..merdeka!!! aku slalu xsabaq bc cita dr blog ni..slalu2 la reka cerita menarik ye utk aku yg bosan ni..hehe

|| NaFiRaa || said...

MERDEKA!!! muehehe.. gud luck!!

ainiayu said...

klu anis duk mesia...rasanya tkkan sepanjang tu slogan dia kannnnn....hahahaha....salam merdeka....cepat2 balik utk rasa nikmatnya duk mesia ni....:))

aNiS tHe BumbleBee said...

udanggalah~satlagi aku terjah blog ko ye..weee!

aNiS tHe BumbleBee said...

azrina~hahaha!mak aih,siap jampi serapah lagik.abes sembor2 air liur.kakakaka! apepun,maceh...

aNiS tHe BumbleBee said...

mario~muahahahaa! tu slogan speckybee yg kasi.simple,tp mendalam weh.kekeke!

aNiS tHe BumbleBee said...

aisha mimi~ni kawan cek puad ka?hihihi!dgr kata ampa nk buat reunion raya 3 ni.ashoo,malu lak aku nk jumpa ampa..pasai ampa dok baca blog aku ni..agegege!

aNiS tHe BumbleBee said...

nafira~huuu!besok best la korang cuti ye...maceh...

aNiS tHe BumbleBee said...

kak aini~miahahaha!tu laaa.kalo xduduk sini mesti tulis malaysia ku yg indah,berbilang kaum,dan harmoni.bla2..dah duduk sini,buleh buat karangan pasal sejarah campur geografi lagi.takut panjang2 sgt org rejek je plak nnti.kekekeke!

Uruchimaru @ kf said...

emm pjg betul slogan! hee ^-^

aNiS tHe BumbleBee said...

Kah3x.ni la akibat tak tido malam menunggu sahur.kejang urat mata tahan mengantuk.last2 nila hasilnya.slogan dah mcm karangan.hahahaa!

aisha mimi said...

hehe..kwn cek puad la..raya ke3 jgn xp plak..insyaallah..xda aral on la..blog ni ok pa..xda menda pn..bukan ang kutuk kami pn, kutuk puad ja..wakakaka..

aNiS tHe BumbleBee said...

aisha mimi~hihi!insyallah..ada rejeki kami pi laa.. :D hahahaa!tu bukan kutuk,tu gurau2 manja namanya.huekekeke!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...