Saturday, July 17, 2010

Editor diarah elakkan perkataan 'barang naik'

"Dalam usaha mengelakkan kecaman rakyat terhadap pengumuman kenaikan 5-dalam-1 oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak semalam, semua media yang dikawal kerajaan diingatkan supaya tidak menggunakan perkatan 'barang naik' dalam laporan mereka."

baca lagi kt sini. (klik je,nnti kuar tab baru)


Aku pon tak tau laaa nk kata apa dah...Dia suruh tukar guna “pelarasan harga” atau “rasionalisasi subsidi”. Ni cheq ooi...pi mai pi mai tang tu laa jugak! Aku tak marah sgt kalau pasal naik harga tu.Tapi tak payah laaa dok pusing2 ayat.
Awat ingat rakyat Malaysia ni pakat tak mengaji tinggi kaa??

*mengaji dalam loghat utara bermaksud belajar.

notabulukaki~aku bukanlah totok kerajaan,mahupun pembangkang.Aku hanyalah RAKYAT MALAYSIA.

12 comments:

Yati said...

Dengar kata, kerajaan nak naikkan harga minyak, 6 bulan sekali. Kalau Kak Yati jadi Anis, forever dok Sri Lanka, tak balik Malaysia. :)

aNiS tHe BumbleBee said...

wah,6bulan sekali? terima kasih kerajaan...ai lebiu soooo much....!

huk..huk..kena balik jugak...mak ayah ada kt msia...syahdunya kalo xbalik..

Kujie said...

kalau merungut dikata tak bersyukur
ttp dlm kes ni bkn bab syukur atau tidak...tp perlu ke dinaikkan...dlm masa kita disuruh berjimat , ubah gaya hidup ttp sebaliknya di pihak "mereka' tidak pula menunjukkan contoh utk berjimat utk ubah gaya hidup pun..itu saja isunya

kalau semua ( kita dan mereka ) sama2 tanggung apa saja kesan ekonomi, rasanya semua org boleh terima ...tapi...

nanti org ungkit pasal hospital, pasal jalanraya pasal itu ini..susahkan...kena terima walaupun itu adalah salah dan tidak betul...

aNiS tHe BumbleBee said...

kak kujie~ yup!! betul tu kak.kami pun dpt menyaksikan org2 yg suruh kita berjimat,tukar gaya hidup tu yg paling kuat mentekedarah duit rakyat.mewah uii....xpayah pikir apa..suma gomen tanggung.tak rasa berdosa ke mkn duit org sewenang2nya.harap2 depa bacalah kisah2 sahabat nabi memerintah dulu mcmana.smpai lilin pun kena tiup bg padam kalau anak tu nk mai sembang bab personal.kalo dok ikut omputeh,besok pakat jawablaa dlm kubur dgn omputeh2 tu skali.persoalannya,depa tu kafir,yg hg tu???

zaryl said...

hehe
sbb PM tau, rakyat Malaysia ni ramai yg mudah 'dibeli' oppps.. dipesongkan oppss... kena tanya PM nk guna ayat apa yg sesuai hehe

aNiS tHe BumbleBee said...

Opppss! tu mmg kena tanya dia laa..dia mmg pakar bahasa.tp dia kena ingat,kalau dia 'pandai',ada lagi org yg pandai dari dia..

aS_c0mei said...

sakit hati je masa tahu kes minyak & gula naik ni.kesian laaaa rakyat yg miskin tuhhhh.benci lahhhhh!

nnt byk la kes merompak,meragut.kerajaan ni mmg pandai la nak perguna kan rakyat.

eeiii..geraaaaammm lahhh!ni malas nak duk mesia dah.dok sini minyak 80sen kot.huhuhu...

aNiS tHe BumbleBee said...

as_comei~huhu..asal tembolok sendiri lepas sudah laa...besok2 kalau anak dia kena ragut,smpai mati,baru dia kelam kabut nk banteras peragut laa,nk bg subsidi laa...ha panggil lagi rakyat asing mai sini..MALAYSIA KAYAAAAA...PEMURAHHH....sila sila...dia xtau rakyat malaysia dah tinggal spenda dah.ceh!

Kancilbiru said...

najib.....awat gaji kami naik sikit ja....huhuhuhuh

Che Mid said...

Hasben Che Mid kata kejaan skrg ni 'bagus' sbb pandai cover sampai rakyat tak sedar kena perah habeh..

aNiS tHe BumbleBee said...

Kancilbiru~syukur..ada naik jugak..saja dia nk tutup mata dgn harga barang2 yg naik tu kot..

aNiS tHe BumbleBee said...

Che mid~ bagus....mmg bagus...tabik Najib!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...