Wednesday, June 30, 2010

ReSiPi KuaH DhaL SeMpeNa WorLDCup

Cak!!!!
Apa macam Potugal sudah kalah?? No more Christiano Ronaldo... Xpa..rilex2...byk lagi jejaka hensem di padang bola tu...Sokonglah yg lain lak...Kaka..Fabregas (apa daaa, injured!), Cassilass, kurang2 pun, yg cam mamu penang tu pon okey gak...apa ke nama dia, haa! David Villa..haha!

Sebut pasal mamu penang, harini aku dapat resipi kuah dhal dari sorang member anak mami baling.Shikin anak Pak Amin nama dia..hehe! Mari kita mulakan!

1.Okey,mula2 rebus kacang dhal tu..
2.Sambil tu,blend bawang putih dengan halia, tuang lah ke dalam periuk kacang dhal yg tengah direbus tadi.
3.Masukkan ubi kentang serta carrot.
4.Rebus sampai empuk dan lembut
5.Di periuk lain, tumis bawang putih, bila dah garing,campak daun kari,cili kering,rempah kari& kunyit.
6.Bila bahan2 yg dah direbus sudah lembut dan empuk,tuangkan ke dalam periuk yg mengandugi bahan2 tumisan tadi.
7.Perasakan dengan garam dan serbuk perasa.
8.Boleh tambah daun pudina untuk kesegaran nafas yg berpanjangan..
9.Oh yeaaah!! Suda siap!!


Bila aku tgk David Villa ni,lapaq nasi kandaq laa pulak dahh!!
haishh! -_-


notabulukaki~Untuk memberikan efek suasana berada di kedai mapley di rumah anda time tgk bola, kuah dhal ini bolehlah dihidangkan bersama roti canai/telur dan juga teh tarik.

slamat mencoba!

14 comments:

mar said...

hensem jugak david villa ni ek..
erm tapi lagi hensem fernando torres..haha!;)

aNiS tHe BumbleBee said...

mar~haha!boley laaa...dari xde,sebat je laah..torres pon bley tahan,buat cuci2 mata ye tak.kih kih kih!

ainiayu said...

saja noooo nk tambah kuciwa.....huhuhu....sedih tau tgk muka dia.....bila org hensem sedih ni akk pn terasa tau....

dr tgk david villa tu baik tgk khalid jamlus...lg dlm feel mamak dia.....:P

shikin jaanu said...

sambil makan dhal n roti canai hg cucilah mata hg skali tgk David Villa tu..hemsem pa..:>

aNiS tHe BumbleBee said...

kak ainiayu~ ahahahah! radhi khalid pun okey gak kak..kekekeh!

aNiS tHe BumbleBee said...

shikin~tu lah..dah ronaldo pon out,fabregas lak injured,yg ni pun boley lah.kakakaaka!

|| NaFiRaa || said...

wahhhh.. tetiba plak teringin nak makan roti canai telur cicah kuah dhal.. sedapnye~

aNiS tHe BumbleBee said...

nafira~ hihi..pegi mapley sudah...xyah susah2 masak.

ainiayu said...

radhi khalid tu klu hg nk feel bangla...bkn mamak....huahuahua.....

aNiS tHe BumbleBee said...

kak ainiayu~hahahhaha!boleylaaa tu..lani bangla pun ramai keja kt kedai mamak..hihihi!

zuar said...

nape amik gambar saya ni xmintak???grrrrrrrrrr

aNiS tHe BumbleBee said...

zuar~ ni,encik zuar...toksah dok perasannnn laaaa wei...kalau nk kata mcm muka pak pie'e cerita anak mami tu pun jauh panggang dari api.cam org meniaga beras pulut kt wang kelian ada laaa..cet!hahahaaha!

zuar said...

tu bukan gambar sy ke..salah ek..wahahahaha...

aNiS tHe BumbleBee said...

Ya Allah ya tuhanku...kasihanilah hambamu yg perasan tu...berikanlah dia kesedaran dan murahkanlah rezeki dia utk beli cermin...amin...

PITAM!!!!! minyak cap kapak pleaaasee!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...