Friday, October 29, 2010

Cerita Trip Skolah Uyin

Yuhuu! da balik dah...ha,meh nk cerita kesah trip semalam. So,mcm yg aku bgtau, aku berkumpul kt skolah Uyin pukul 5pagi..Gerak dekat2 pukul 6 gitu lah kan..Mula2 sampai sekolah, aku terkedu...memang seperti yg kusangka terjadi..nah! korang tgkla sendiri rupa bas tu camne.


3bijik bas ktorg pegi.aku bas no.2.


Rasa2 aku,last skali aku naik bas cenggini, time skolah menengah...haih...sadis!

Nasib baiklaa aku sediakan segala kelengkapan.Bantal,kipas sume aku bawak.Ikut hati aku nk je bawak toto segala bagai.Tp memandangkan beg aku tak muat (padahal beg aku paling besar kt situ.ko byg beg deuter yg geng amazing race pakai tu!) Makanan pun aku bawak sendiri sbb takut tah hape2 kang makanan yg jual kt sana.So,pagi2 buta tu aku prepare bihun goreng dengan karipap. Jajan pun adelah dlm 5-6bungkus campo 6 air kotak.heh!

So,pengalaman dalam bas...mesti korang nk tau kan camna perasaan aku bila naik bas dgn dorang2 ni dan aku dgn uyin je 'masaley' kt dalam tu. Okey,it's quite good la bas tu xde aircond,sbb aku mmg xsuka aicond2 sebab nnti ada bau berkepam. Alangkan kt malaysia pon aku tutup2 aircond kalau naik bas,inikan pulak kepaman2 asing di sini,ye dak.Tp naik bas dgn dorang ni mmg xmengantuk.aku skit punyalaa ckp nk tido lam bas.Konon2 nk buat mcm kt Malaysia la kan..aku siap transfer majalah2 elektronik dlm henpon,kengkonon kalo boring nak baca. Siap update ipod, download game suma takut boring. Alih2 haaaa! hambek ko! Dorang buat pertunjukkan dalam bas.


Ni menari2 dalam bas.Pasang lagu dorang.Mula2 Uyin layan je.Pastu,muka dia muncung.Gila ko!Penat laa weh!

Pestu pakat nyanyi ramai2.Segala mcm lagu.Ni lagu ni aku xtawu tajuk dia.Ujung2 aku dengar mcm 'Kodek-kodek Badam'. So,aku dengan suke sukinya namakan lagu ni 'Kodek kodek Badam'.Kodek pon kodek laaaa...layannnn....



Dalam 4jam perjalanan,sampaila ktorg kt tempat yg dituju....Guruge Nature Park, Ja-ela, Sri Lanka...


Ni kt depan2 tempat tu..

Pestu kt dalam tu adalah mcm mini zoo..ade lah 2-3 keping gamba binatang aku ambik.Sume mcm xbermaya je aku tgk.tihihi!


Ni merak.Tapi kaler putih..kesian aku tgk.kene rendam dgn klorok agaknye dia...isk..isk..!


Pestu adalah cam jurasic park.Dinosour tu ckp2 bg takut org.Tapi aku tak takut pon.pasal dia ckp bahasa sini.buat tatawu sudeh.


Pestu ktorg naik bot.Speckybee punyalaa bebel tgk gamba ni sbb ktorg naik bot xde safety coat.lalalala...lantak!


Uyin nak naik kuda.1round 50 rupee.Keta lembu pun dia nk naik gak.Aku ckp xpayahlaa..nnti kt balik kampung, kt baling tu ramai je jiran2 Uwan ko yg bela lembu.ko naik la puas2.


Uyin wif Mahatma Gandhi..


Dah xde patung kt sini, Uyin la yg jadi haa...


Ni kalo ko kasi 10k pun lom tentu aku nak naik.Seriau aku!


Teacher kamini, Uyin dan beruk..


Ni kt dalam ni penuh dgn patung2 bogel.Nk bgtau sejarah zaman batu ke apa tah.Cikgu Uyin ckp,zaman bogel ni dipanggil Devvah. So,kita boleh buat ayat berbunyi begini; "ko jangan gatal2 nak ambik gamba2 yg devvah.besok2 masuk tenet,buat malu je." aa..begitu.


Bergambar kenangan dgn kawan2 dan cikgu2...dan dengan bas...hihi!

Xdelah mende sgt pun dalam tu..budak2 suka la kot.Pukul 3petang,ktorg gerak balik. Time gerak balik tu,aku mmg nk pengsan dah.5jam beb perjalanan nk balik Galle dgn jem segala bagai.Aku tido je lah.Pestu dorang benti rehat kejap kt Singaraja.Lepas dah segar2 balik tu, mula laa balik plak daaahhhh....Menari2,tepuk tangan riuh rendah bagai dalam tu..Dan aku, errmm aku anggap je diri aku xde kt tempat kejadian..Pening pala weh!

Ni skang ni, dari pinggang aku sampai ke hujung2 tapak kaki tu, rasa macam urat2 dah tergeliat habis dah. En.Speckybee xpayah nk gelak banyak2. Ni semua anak dia laa punya pasal.Sila urut segala urat2 saya yg dah terpeleot nih!!

sekian laporan dari emak yang sakit-sakit urat.

34 comments:

Atiqah said...

uyin fhm kot dorg nyanyi lagu pe..hehehe

sahromnasrudin said...

konfem...anak ko yang paling cun dalam bas tue kan huhuhuhuhu

aNiS tHe BumbleBee said...

tiqah~ haha!dia skang xnak layan lagu sini dah.lagu melayu gak terbaekk..

aNiS tHe BumbleBee said...

sahrom~beb,aku pon pompuan paling cun dalam bas tu rasanya...hahaha!

zuar said...

laporan dari emak yang sakit-sakit urat..xleh blah..kakakakaka

No name said...

msti teror uyin berbahasa kn.. hehehe... uyin kne ajar mama dia past nie..

MumMe said...

en3 yg mumme tunggu2...puas mumme gelak baca post anis ni...

Lina Rahim said...

hahaha..paling suka tengok devvahh..hahhaa..hehehe..lucu la merak tu, memang kena rendam dengan klorox..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

mmg betul ke merak kaler cenggitu..

ko rehatlah cukup2 pastu citer lagi...

aNiS tHe BumbleBee said...

zuar~pa gelak2????grr!

aNiS tHe BumbleBee said...

lizzie~haah...bahsa merapu dia tau la..kekeke!

aNiS tHe BumbleBee said...

Mumme~haha!best kan pengalaman ni?nk terai?kekeke!

aNiS tHe BumbleBee said...

lina~layan je laa kan..kekeke!

aNiS tHe BumbleBee said...

azrina~tulah..dia tulis kt situ white peacock.aku syak dorang rendam merak tu lam klorok la kot.kekeke!

ab@h_Izz said...

woww!..,happening pa trip cam gitu.hi.hii2

betui2..teringat naik bas pesen tu time aku sekolah dulu sambil dgr lagu 4u2c kikikii..

aNiS tHe BumbleBee said...

abah izz~ happening wooo!

hahaha!pestu pakai la seluar+baju besar laa eh?kakaka!

|| NaFiRaa || said...

muehehe.. u~ bas dia memang hampir sama ngan bas dalam gambar n3 sebelom nih..hahaha.. cuma muatan atas bas jek x de...aduhaiii.. betol2 menjaga warisan negara orang SL nih!!

Siti Noor Aminah said...

uyin yang paling gojes dan comel!!
i like!!

gila uzur bas tu. bas baling pun lawa 10kali ganda. muehehehe.

bro speckybee,
nak pendant jugak!! keh3x

aNiS tHe BumbleBee said...

nafira~tulaaaa....dah agak dah.huhuhuhu!mencik tul laaa kann..sakit pinggang ni tau...

aNiS tHe BumbleBee said...

melah laaa pulak~huishh..ada ka dibandingkan dengan bas kt bandaraya baling tu.Baling org naik bas terbang2 dah skang ni.org jeniang ja yg xtau.mueheheheh!


nk pendant kah?hantaq nasik kenduri kt kami dulu buleh?hihihii!

darkbatman said...

mcm best uhhh..

aNiS tHe BumbleBee said...

darkbatman~hahaha!meh la sini..bolehla merasa...hihi!

Unknown said...

terasaa nak naik kuda plak bila tgok uyin naik kuda. ehehehe

AngahSayang2314 said...

anis best gak kan?? kalau joint anak gi macam tue.. tapi kan??kan?? kalau sesekali tengok tempat org best gak kan?? so macam mana pengalaman anis??

aNiS tHe BumbleBee said...

cik epal~haha!jom!jom!

aNiS tHe BumbleBee said...

angah~cenggitu je la pengalaman..taim ni tade perasaan,sakit badan penat sume.pandang dinosour tu pun rasa cam nk lempang2 je.kih3x!

Unknown said...

hehehe.. kelakar plak baca n3 ni...

pengalaman yg sgt berharga... ;)

x tahan tgk gambor uyin atas platform yg xde patung tu.... ;)

Pija Madzlan said...

hohohoh...tgk gambo bas pun ada kengerian yang melanda jiwa insang hamba :P

aNiS tHe BumbleBee said...

kak yong~ haha! pengalaman laa kan..boleh cerita2 balik bila uyin da besar2 besok.

aNiS tHe BumbleBee said...

kak siti sifir~kan??tu baru tgk je tu.blom naik lagi.dengan kona baring segala bas tu buat.haih.semput dada!haha!

cik_ah82 said...

hehe..mcm syok la baca pengalaman anis..camana eh uyin skolah kat sana?bahasa inggeris la ek teacher guna?camana uyin sembang ngan kawan2 dia?ish, tak terbayang lak..tp cam adventure la!:)

aNiS tHe BumbleBee said...

cik_ah~haha!haah..sume english..tp lagu2 semua bahasa ni.tah hapa entah.kt pon xley folo.kawan2 dia pun sembang dgn dia english gak.alah,english budak2 je laa kan.hihi!

Anonymous said...

mak aii perjalanan mcm nak balik msia..4/5jam tue..hehehe
tapi xpelah pengalamann tu yg penting :)

Super Junior Lover said...

wah!!!klu aku pkir 5-6 kali...insuran check 5-6 kali tgk still aktif or not.....skali aku tgk cam bas sekolah Ane la..pape pn,pngalaman paling mahal ko dpt....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...