Wednesday, October 6, 2010

UpaCaRa Menebuk

Balik Malaysia cuti raya aritu, aku dgn Speckybee ambik kesempatan untuk tebuk telinga Si Uyin. Padahal subang dia dah beli masa umo dia nak masuk 2 tahun aritu. Tahun ni, bila mak tok dia bg hadiah subang sepasang lagi, maka ktorg pun nekad jugak nk pegi tebuk telinga dak ni.

Pegi kedai emas cina kt baling tu, dia ada timing2 sebab nk tembak 2 telinga sekaligus.Sebab katanya, budak2 ni bila tembak sebelah, mesti meraung, tak nak yg sebelah lagi.Aku rasa macam putus harapan di situ.

Esoknya, ktorg bawak pegi pekan Guar Cempedak. Kedai melayu. Akak tu rilex je ckp, boleh je..tade hal..ha, good! good! Boleh lah kita jalankan upacara ni secepat mungkin.Mueheheh!


Mula2 cam steady je Uyin..



Bila dah spray dengan ubat kebas, dia jadi cuak.Maybe dia rasa telinga dia dah bertukar besar cam telinga gajah.Mueheheeh



Raungan anak gajah berendam.kekeke! Sebelah dah selesai.

Dia punya melalak sampai org kt luar2 tu pun datang kedai tu nk tgk.Nasib baik akak kedai tu baik hati.Dia bagi air kotak lagi kt Uyin. So, bila keadaan dah tenang2, tebuk lagi sebelah..


Alhamdulillah....selamat sudaaaahh...

Caj menebuk campur sepasang subang sementara, RM8 je. tolak air kotak, RM 1.20. Err..akak kedai emas, dapat rugi ke dapat untung kitorg pegi tebuk kt kedai akak eh??Tapelah.akak ni baik hati.Maka sy promote kedai akak kt blog saya...


"Dengar sini wahai orang2 kampung dan bandar sekaliannnnn!!! Barangsiapa yg ingin menebuk telinga, silalah datang ke KEDAI EMAS RAYA...PEKAN GUAR CHEMPEDAK.NESCAYA BERBALOI BALOI..!! "

err..boleh gitu kak? komisen kita kira kt belakang eh.kekekekeke!!

31 comments:

liyana said...

sakit wo tebuk tinge. macam kena tembak gitu. lalala

sahromnasrudin said...

salam...ini iklan berbayar ke iklan percuma????

aNiS tHe BumbleBee said...

tau xpe.susah wo jadi pompuan kan.

aNiS tHe BumbleBee said...

sahrom~percuma sudeh...bukan blog diva pun.kekekeke!

Kancilbiru said...

hahaha tak boleh blah ayat pomot hang..oklah tu...nanti dia tau hang p lagi...hehehe..sian uyin..berlinang ayaq mata, ayaq idung semua..

julietchun said...

aku tak buleh pakai subang sebab telinga ni asek gatal pastu berkudia, sayangkan.

zuar said...

awat xtembak hidung sekali????

aNiS tHe BumbleBee said...

KB~hihi..nak lawa punya pasal,melalak pon xpa.

aNiS tHe BumbleBee said...

juliet~tu yg aku risau gak tu.hari2 aku taruk minyak gamat kt dia.harap2 okey la kut.

aNiS tHe BumbleBee said...

zuar~haah kan.tembak dahi ko pon best jugak.hahahaha!

Yati said...

Sian dia kena tembak. :)

|| NaFiRaa || said...

olololo..ciannye.. nangis bukan sebab sakit.. tapi terkejut bunyi pistol tu kan~ nape u x tembak 2 belah skali gus?? My anis tembak 2 belah skali gus.. dia releks jek.. mama dia plak yang larik dari kedai sebab takut anak dia sakit..muahaha..

GaDis CoMeL said...

haha.comel je uyin. ayah dia pn comel. ekekeke.

hari tu tengok uyin lari2 pastu dia ngadu budak laki tu pukui dia, alololo.. comel bangat dong. haha.

aNiS tHe BumbleBee said...

kak yati~kikiki!cian betul budak tu..

aNiS tHe BumbleBee said...

nafira~kedai emas yg kt baling tu nak buat 2telinga skali.kalau tak,dia tanak buat.tp ada time2 plak.kena tunggu 2org yg buat.so,bila pegi guar cempedak tu,akak tu kata boleh buat.tp sebelah2 je.tapi janji buat je lah.hihi!

aNiS tHe BumbleBee said...

GC~hahaa!hg toksah dok puji2 ayah dia.stgi lunch dia balik mesti dok buat kembang2 hidong.menyampas tengok.

oo...tu sepupu dia.kekeke!balik ja,nak berimbuk 2-2 org tu.tak kena angin ka apa tah.kekeke!

manje said...

salam

hehe sakit kejap je... yg penting
pastu bole pakai subang yg cantik gitu (^__^) ~

miss said...

siannnn....jgn jd pungkok ayam dah belakang tinga uyin...hahahaha

♥ αṁγηαβειια ♥ said...

hikhikhik. suke gile time kena spray ngan ubat yg sejuk tu. * tetibe lupe nama bat tu* =D

ahmad humairi said...

salam,

lepas tebuk pastikan ada barang kemasnya...kalau tidak sebu....kena tebuk semula.

aNiS tHe BumbleBee said...

manje~tula..tp pas tebuk tu kena jaga bebetul.risau bernanah2 pulak karang kan..

aNiS tHe BumbleBee said...

miss as~tu lah tu..hari2 pas mandi kena guna hairdryer bg kering telinga.baru sapu minyak.

aNiS tHe BumbleBee said...

♥ αṁγηαβειια ♥ ~ni camno nk menyebut name ni?kih3x.ubat kebas namanye.hahaaha!

abah_izz said...

Tebuk jangan tak tebuk...kalau tebuk sebelah tentu lagi murah ye..hu..hu2

aNiS tHe BumbleBee said...

cikgu ahmadhumairi~barang kemas dah lama ada.asik bertangguh nk menebuk.kejap nk tebuk kt sri lanka,kejap nk tebuk kt malaysia.last2 sampai setahun lebih,barula tercapai.tihihi!

aNiS tHe BumbleBee said...

abah izz~kekek,tebuk sebelah,tp kena bayar harga subang sementara sepasang gak.rugi balik kut.

mario said...

ooo...sian le kat uyin...kejam betul ko tau...ekeke

makdara TERdiva said...

telinga anak akak jugakkkk yg tak bertebuk2 lg..takut punya pasal...adoiiiiyaiii

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

alamak aii..

jauhlah pulak..

si Adiq tu dah lama mintak..

ainiayu said...

walalala...uyin dh leh pakai subang....bestnyer....ank dara akk sampai skang takut nk masuk kedai mas...takut kena tembak tinge...huhuhu...

kakyong said...

anak2 dara kakyong 2-2 belum ditindik telinga lagi... ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...