Wednesday, January 13, 2010

My Childhood Photo Contest by Pu3 Pelangi

Okey Ieda..ni penyertaan anis ye...Sorilah lambat...tenet ni jeles..tak kasi join contest Ieda ni..hik..hik...

Wah...Sekarang tepat pukul 12.01 minit waktu Sri Lanka...13/1....HAPPY BIRTHDAY IEDA!!!! PHEWITTT!!! SEMOGA PANJANG UMUR..DIMURAHKAN REJEKI...DAN GUMBIRA SENTIASA YEAAA!!!



Jom Tengok aPe HadiaH nya:

Tempat Pertama: H/Phone Top-up RM30 + H/Phone Strap
Tempat Kedua: H/Phone Top-up RM20 + H/Phone Strap
Tempat Ketiga: H/Phone Top-up RM10 + H/Phone Strap

Hadiah Misteri Penyertaan yang ke-13: ??????????????? ^_*
***************
Thanks Ieda sbb jemput anis join contest yea...
Hehe..malu la I nk letak gambar kecit2 dulu..awww!! xpe,demimu Ieda...hehe!



anis the bumblebee, 1983, 1 year and 7 months
~Kantoi! tengah cabut daun kt pasu bunga mak.~

Gambar ni masa aku umur setahun lebih, nak masuk 2tahun. Tp time ni,nakalnya ya rabbi....Padan muka,tuhan dah balas balik,dapat anak yg sejibik sejebon perangai cam aku.Tp mak kata,nasib baik kau comel,xpelah nk nakal pown (tak,tipu.mak xckp gitu pun.haha!)

Kecit2 dulu,kawan2 aku sume laki.Dak pompuan,mana tah.Asik main masak2.Aku tak minat.Kalo aku join dak pompuan main masak2,aku mesti jadi ayah.hahaha!Lepas mengaji muqadam, aku suka sgt main becak.Wah,best sungguh.Mula2 campak kayu buat mcm titi.Pestu buat2 meniti kt situ.Pestu lompat2.Pestu,bila rasa xbapa mencabar,campak tudung pulak. Wah,best! Lompat2 kasi kotor baju. Pastu dengar bunyi singa mengaum dari atas...Tu mak aku lah tu.
Pestu,dapatlah hasil yg lumayan dari bapak aku.huakaka!

Antara pengalaman paling best time kecit2 dulu,masa buat persembahan kt Tadika Darul Farah,Kangar, Perlis, Yang Maha Mulia Permaisuri Perlis time tu sgt2 berkenan dengan aku.Aku pon xtau kenapa.(Siot,aku malas nk sebut tahap kecomelan aku la maksudnya)
Then, aku telah dijemput ke Istana Negeri.Dapat hadiah Xylophone. Ala,alat muzik yg ketuk2 tu.Mak ayah aku kata,aku ni jadi anak angkat permaisuri tu.Cewah! Tapi, sejak2 pindah ke Kedah,dah lost contact.

Err Ieda,buleh tak anis buat segmen jejak kasih kejap?Kut2 le pihak Istana nk jejak kasihan anis balik.huekeke!

"Ampun tuanku,beribu2 ampun.Masih ingatkan tuanku pada anakanda yg comel lagi bijak 25 tahun yg dulu??? Yaaa! inilah anakanda..Sekarang anakanda sudah dewasa.Tapi masih mengekalkan ciri2 comel dan bijak itu.Sudikah tuanku menjemput anakanda ke istana hinggap tuanku?Bolehlah kita duduk sambil minum2 dan membincangkan masa depan negeri Perlis Indera Kayangan.Kalau tuanku baca blog ini,harap tuanku dapat contact anakanda segera yang mungkin.anakanda khawatir,anakanda akan jatuh gering merindui tuanku.."

Huakakakaa!

Kt bawah ni gambar yg agak latest lah.Dah tua2 gini,tambah pulak dah jadi mak org,xde maknanya nk posing ambik gambar sensorang.So,terpaksalah crop.tihihi!



anis the bumblebee...sangat tua..dah beranak pinak...2009

Allright Ieda. Qualify ke tidak entah? nnti Ieda sound systemkan anis ye yg mana ade terkurang.Heee....thanks Ieda jemput anis ke contest Ieda yea..Sapa2 lagi nk join,click je kt banner tu..terus dpt pegi umah Ieda ni...okey...cau cin cau....!

8 comments:

Nurul Izza said...

hahah comey akak ms kecit lain dgn uyin.weh mana anak pinak.beranak je hohoho

Lady E said...

Salam..Anis.. :) Amin..Amin..Thanks 4 ur b'day wishes ye,Anis..So sweet of U! :) Ohh..hr tu Anis ade invite kite masuk contest Anis kn tp sygnye xder plk yg sedondon tu lh kali nie Ieda plk invite Anis balek.. :) Haa..sebelum tu nk bgtau nie..Anis da dpt membawa pulang hadiah mis3 dr Ieda utk penyertaan yg ke-13 Anis.. :) Congratz!Rezeki Anis nie..Ekceli,ramai tau duk tunggu2 nk dptkan hadiah mis3 nie..Okay..Anis..sume syarat Anis dh patuhi..So xder ape lg yg perlu di sound systemkan..Hihi..So,since sume dh okay just get ready je utk result nye next week!Gd Luck,Anis!

p/s: Hrp2 Baginda Soltan mendengar akan rintihan Anakanda Angkat nye nie.. :)
p/s: Kecik2 ske men pokok bunge ekk..Hihi..

aNiS tHe BumbleBee said...

Ieda~ Woh!!! I dun belib it!!!! Dapat hadiah misteri...Woot!!!Woot!! (menari sambil buat huruf O menggunakan bontot)Thanks yea Ieda..U make my day laa..hihi!

p/s: nmpak sgt kan minah bunga,amek gmbar kt pokok bunga.haha!

aNiS tHe BumbleBee said...

Izza~ comey ke gitu? haha! aa..mmg lain sgt dgn uyin.Kecik2 rambut kak anis curly,rambut uyin lurus.kecik2 mata kak anis sepet, mata uyin cam sportlight je besarnya.hahaha!

p/s: aku tgh usaha nk pinak2 ler ni.thihihi!

Anonymous said...

anis..ooh anis..pesal ko comel sgt?? untung laki ko dpt peluk ko hari2.

aNiS tHe BumbleBee said...

anon~ err..cmne kau tau laki aku peluk aku hari2? kau skodeng ke?iskk!

Lady E said...

U r welcome..Haha..siap menari lak tu Anis..Mcm2 la Anis nie..

p/s: Tgk!Skrg layout b/ground pun dah berbunge2..Hihi..

aNiS tHe BumbleBee said...

ieda~ ieda,very sorry.tu background kecemasan.dah hancor lebur blog sy ni ieda.karang sy tune balik eh.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...