Tuesday, January 19, 2010

FRoM TReAT To HeaT!


Hari minggu lepas kan aku ade citer aku nk pegi Colombo.Saje je.Nk hilangkan boring, dan juga sebagai treat utk Honeybee sebab dia dah pandai membaca more than 14 words. Well done, baby!! Impian aku utk Honeybee lancar membaca ialah pada umur 3 tahun.Aku akan usahakan...sambil berdoa...cuma apa yg penting,dia rasa fun,bukannya paksaan. Tapi,masalahnya sekarang, dia rasa sgt cool & fun bila membaca, aku pulak yg terasa paksaan sebab 24 jam asik suruh aku tulis words dan dia baca. Matila mak camni. Keja umah sapa nk buat nak oi?

Pagi kt Colombo,ktorg lepak MacD, breakfast.Adelah 5,6,7 family kt dalam tu.Adelah playspace kt situ.Cam biasa, Honeybee pun tergedik2 nk masuk.Kat playspace tu,adelah sorang pompuan,muke cam melayu.Tp konfem bukan Malaysian. Tengah jaga anak die 2 org main kt playspace tu.aku pon bawak jugak Honeybee ke situ.Senyum2 je ktorg berdua.aku xtegur,die pon cam segan2 nk tegur aku. Tetiba....
anak dia yg lelaki tu kuar. Pakai baju kaler biru.ala2 jersi. Pestu,pusing belakang,
aik! Upin Ipin????

Pestu ada bunyi suara maknya,

"Ya Reny, pakai sepatunyaaaa!!!!"
Owh, org Indonesia.Hum, xpe. eh, tp camne dia boley ade baju upin ipin??

Aku masih berpikiran positif.
Mungkin dorang pegi Malaysia beli.
Ataupun mungkin kompeni Les Copaque tu ade jual share dgn kompeni kt Indon.
Mungkin upin & ipin kt sana berbunyi begini;

"Bener,bener,bener!!"

atau pun ade version Linggam,

"Korek,korek,korek!!!"
( Correct,correct,correct!!)

hum, entah?? aku pon tak tau.

Lepas itu, kitorg pegi membeli belah. Belikan baju yg cute utk Honeybee.Sebagai galakan utk dia rajin belajar lagi. Balik dari Colombo, Honeybee demam. Harap2nya tak serius.Mungkin demam nk pandai membaca...Insyallah.... :)

Add Image

2 comments:

Qistina said...

tahniah uyin dah pandai membce dah :)
qaira ckp pun lom sgt nie..huhuhu
harap2 sebelum 3tahun qaira dah boleh lah ckp...
uyin pun suka upin ipin ekk..cousin2 qaira kat msia semua pun suke..qaira jer yg masih tergila2 kan barney..haih siap peluk2 tv nak menunjukkan kasih sygnye pd c barney...

aNiS tHe BumbleBee said...

tenkiu..tenkiu..alah,uyin pun sikit2 je..baru bapa words aje.xpe auntie doakan qaira cepat cakap+membaca+menulis terus ye.kekeke..kelakanye qaira peluk tv,syg betul kt barney dia ye.. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...