Tuesday, November 16, 2010

Besok Raya Wehh..

Besok raya....huk! huk! Speckybee nak ajak aku pegi Colombo esok, pasal dia ada masuk korban kt Colombo. Tapi aku mcm malas plak nk pegi Colombo byk2 kali.Ujung minggu ni pun nk kena pegi lagi.Haih! Aku ingat nk stay kt rumah, prepare utk raya besok. Aku ada la jemput cikgu2 Uyin dtg umah besok.Buat makan2. Speckybee pun nak ajak kwn2 dtg rumah gak. So, okeylah kot kan.

Tahun2 sebelum ni ada la orang2 Indonesia kt sini.Slalu la aku ajak dorang tu beraya kt rumah aku.Meriah skit. Tahun ni,dah xde...tu yg panggil org local je lah.

Okeylah...Skang ni aku nk prepare utk serunding daging, ketupat & kuah kacang. Malam kang nak start prepare utk nasi tomato + ayam masak merah.Boleh buat coslow gak skit mlm ni.Huiii...penatnyaaa makcikkkk!!! Byk kejaaaaa!!!

Ni kalo korang nk tgk mcmana raya aku tahun lepas...RAYA HAJI 2009

Korang bz gak ke arini?? Ke still keja lagi??

Apapun, SELAMAT HARI RAYA IDUL ADHA pada semua....

p/s:kalau ada sapa2 yg buat rendang kerang, takpun sambal jawa yg ada tempe tu...makanlaa lebih sikit bagi pihak aku ye...serius aku mengidam nk mkn 2 benda tu...huwaaaaaa!!

26 comments:

sahromnasrudin said...

salam weii..org kedah makan sambal jawa ke???? huhuhuh

salam eiduladha utk hang sekeluarga...

Mario said...

salam aidiladha ye sis utk ko sekeluarga...huhu

Kancilbiru said...

ok nanti aku buat sambal kerang tu aku tayang kat hang ok..hahahaa *keji

Amri Abd Rani said...

selamat hari raya..maf zahir batin..
Pakwi ada buat salah apa2 ke...?

aNiS tHe BumbleBee said...

sahrom~aku pon kedah celup cam ko gak senonyee....hahaha!

kakyong said...

selamat menyambut aidil adha.. banyak tu menu nak masak.. selamat memasak...

aNiS tHe BumbleBee said...

mario~slamat ari raya rio...ko balik kg tak?

aNiS tHe BumbleBee said...

KB~arrgghhh!!!hahaha!

aNiS tHe BumbleBee said...

Pakwi~hihi..selamat ari raya Pakwi..xde salah papee..jumpa pun tapenah..kekeke.anis pun mintak maaf gak ye,kut2 ade lawak kasar ke pada Pakwi.. :D

aNiS tHe BumbleBee said...

Kakyong~hehe..nk buat camne kakyong..sorang2 je kt sini kan..terpaksa gak laa..

julietchun said...

pandai ke org sana makan nasi impit?

ezzati said...

selamat ari raya weiii..aku tak makan tempe..tp, leh tlg mkn kan rendang, lontong, nasi dagang yang mak aku buatkan jeeee..

miss said...

salam aidil adha buat hg sekeluarga....kim salam pak ad & uyin wei!!

aku stil keje la...penat sgt....mujuq la raya kat cooollliiim je...hihiih...

rajin nye hg masak....syok org local dpt rs masakan hg...mesti kembang kempis hidung hg kn..:P

Atiqah said...

salam aidil adha
wuaa hr ni keje lg..

Heidi Shafiq said...

salam lebaran.. :)

aNiS tHe BumbleBee said...

juliet~haha!hantam sajalah..jgn tercekik sudah..ye x?

aNiS tHe BumbleBee said...

zati~hahaha!selamat ari raya...ko xley mkn byk2..kang baju kawen tak muat oiii...kekeke!

aNiS tHe BumbleBee said...

miss_as~selamat ari raya wehhhh...sedihhh....di kejauhannnn ni...

bukan takat idung aku yg kembang,perut pun sama gakkk..akakaka!

aNiS tHe BumbleBee said...

tiqah~slamat ari raya tiqah...alaa,xpa..besok dah cuti kann..hihihi

aNiS tHe BumbleBee said...

heidi~selamat hari raya heidi... :D

HonEyBuNNy said...

salam aidil adha...

|| NaFiRaa || said...

selamat hari raya korban jugak buat Anis sekeluarga di sana~

makan ketupat n kuah kacang lebih sket bagi pihak ai yek... huhuhuhu raya kedua dah kena keje.. sedih!!

miss aishah angullia said...

best sgt bace sume post2 cni... life in sri lanka... dapat jugak tau sikit sebanyak...syiok2... nwayz,cmat aidil adha!

aNiS tHe BumbleBee said...

honeybunny~salam aidiladha juga.. ;)

aNiS tHe BumbleBee said...

nafira~hihihi! kuah kacang dah kensel la ra..pasal.. M.A.L.A.S.ekeke!

slamat hari raya juga utk ra sekuarga... :D

aNiS tHe BumbleBee said...

miss aishah~hihihi..dah abis stadi pasal sri lanka,boleh terus dtg sini laa ye...camat ari raya jugeee..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...