Tuesday, June 28, 2011

Aktiviti BiLa Blackout di Hujung Minggu

Standardddddd....umpama laut dan pantai.... Galle dengan blackout mmg tak boleh dipisahkan..
4tahun aku kt sini... blackout tu dh mcm mkn nasik. Tak blackout, aku plak naik heran.Bley??

Tapi,betul la kata ustaz, ustazah semua..Setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya kan.. Be cool mann.. So, dah blackout, tak boleh duduk dlm umah lama2.Selain badan panas, hati pun panas jugak. Aku buat roti telur goreng, bancuh teh, letak kt luar rumah. Ktorg berkelah 3beranak kt porch. Speckybee dh janji nk buatkan layang2 untuk Uyin. Pasal layang2 yg beli aritu tak best. Tak naik tinggi. Bertungkus lumus laa Speckybee potong buluh bagai.

Masa tgh potong buluh tu,Speckybee ceramah pasal sistem kapitalis.Tah hapa benda dia bebel aku xtau. Aku dgn Uyin sebok mkn roti telur je time tu.hak3x!


Pisau potong bawang aku dia buat potong buluh.Dah jadi rupa gergaji dah pisau aku.Ni yg buat aku jadi gergasi ni..! Grrr!!



Ni plak nk jadi kung fu panda. Dia xtau buluh dia pegang tu nk buat rotan dia besok2.



Mcm best plak berkelah2 kt luar umah..dengan angin sepak2 bahasa...


Tengah mengasuh adik2 squirrel..2-2 ekor tido dlm poket dia.Tp aku keluarkan lepas tu. Kang dia lupa tupai tu dlm poket, main campak je baju dlm mesin. Tak pasal2 jadi arwah tupai2 aku..


Keje aku tempek sticker kt kite tu. Tema yg Uyin pilih adelah 'Princess'


Dah siap! Ceyhh!! buat2 tulis nama anak kt situ. Padahal bapak yg teruja nk main.kahhhhkaahh!

Mula2 risau takut kite ktorg tak naik.Pestime buat nih.Siap refer tenet lagi.hahaa! Sekali naik jugak..Tapi benang plak tak cukuuuuppp!!! haihhh! Potong betullahh!! Pestu ktorg pegi turun town balik. Beli benang.


Ni kedai ni, menyokong penuh Bersih 2.0 kut...keh3x!!

Pestu sambung main balik..Hahhaha!!


Takut Uyin terbang skali dgn kite tu. Abah dia kena pegang.hihihi!


Korang jgn ingat Speckybee yg naikkan kite tu.Aku yg naikkan okey. Kalo dia yg naikkan,xpenahnya naik. Harap muka je legend. kah3x!!

Walopon tema layang2 we all 'princess', tapi ganasss woohhh...Naik punyalah tinggi. Mula2 org local kt sini pandang2 ktorg, mcm kesian kot. Tah reti ke tidak foreigner ni main kite. Hellooo?? See the bontot laaaa!! Pasni ktorg nk modify lagi kite tu, letak kerusi apa semua. Untung2 boleh balik Malaysia free..Keh3x!




2 gambar kt atas Uyin yg snap. Tgk cara2 dia snap, dgn sebelah tangan,pestu pas snap berlari2 tangan tu, mcm nk jahanam je gamba. Tp bila tgk hasil, wuii...xsangka!! A,bagus2, lepas ni boleh ambik gamba ktorg berdua byk2.

Pikir2 balik, bagus jugak duduk tempat mcm ni. Dapat luang masa berkualiti bersama keluarga. Byk benda boleh buat.Kalau tak, sampai ke tua aku xbuat kot layang2 ni.Beli jelaahhh...apa susah..Tu rupanya intipati Speckybee bebel pasal sistem kapitalis pagi tadi.Baru aku paham apa dia ckp.hahaha!


Malam, pegi Lighthouse hotel. Dinner kt sana. Speckybee nk bg aku mkn sedap2.Dia takut aku terbersalin awal, kang kena pantang pulak.Dia suka mkn tomato soup kt sini.Ujung2 nk balik tu, aku tgk ramai pulak rakyat Malaysia mkn kt situ. Tanya2, rupanya budak2 architecture buat rombongan datang. Wohh..meriah2. Dorang saja round 1 sri lanka tgk bangunan..

Woh, best ujung minggu kali ni. Gantung periuk kuali. Naik senin, setat balikkkk....
Klung kang! Klung Kang kt dapo.
Okey bye. Aku nk sambung keja architecture aku kt dapo lak.Ngahahaha!

26 comments:

mast@work said...

siap masuk sistem kapitalis tu yang tak tahan..

kat negara org la kita buat macam2.. kalo kat mesia, sebelah mata belum tentu pandang.. hheehe

saza said...

aku tgk mak pak uyin yg semangat main layang2 tu..hehe

maintain je ko ehhh w'pon dah nak bersalin..

Rasmuna Mun said...

ihhh...ihhh...iiihhhh...sakan sungguh men kite no...suh paad wat bentuk katobang plak..sng nk blk mesia..keh3x

makdara TERdiva said...

lepas ni leh la buat kapal selam plak..ngeh3x

hepi belated befday to uyin :)

Daddy Ziyyad said...

Teruk betul servis TNB cawangan Galle!! ~ekekeke

Lizzie Yasmin said...

past nie boleh lar bentuk lebah plak.. yeay...

|| NaFiRaa || said...

boleh tahan tinggi jugak lelayang tuh.. kalo ai main lelayang.. mmg x naik.. tapi penat.. PENAT berlari.. adeslaahhh

Uchi kay-f @hmad said...

*bce smabil senyum*

ps:comel ank pn.anis !

Lina Rahim said...

disebabkan sistem kapitalislah, korang akan datang boleh buat bisnes jual layang2 di Sri lanka..amacam? try lah.. :-D

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

aikk...
aku pon blackout jugak kemarin.

Aku pon naik seghonok tengok layang-layang tu menjadi.

Setuju sangat tu Nis tang kualiti tu...Aku kat sini ni ha...bila beli tak sampai pakai dua tiga kali dah ntah mana dicampak dek budak-budak ni...



weh... mana address ko ? aku rasa macam pernah mintak dulu.. lagi satu .. alamat si GC ko ada ? senyap aje dia sekarang ni..

Sitisifir10 said...

Borong lah baju BERSIH tu buleh?? Mcm cantik plak nengok...

erk..gambar tunjuk best dpn layang2 tu mcm gambo jutawan direct selling plak...apa kata ko jual layang2 handmade plak....... :P

cintahati said...

layang2 terbang melayang....heehee
syiok2...
si hasya pon suka main layng2 aka wau dipanggil oleh dia....

uyin blk sini nnt meh umah aunty erk,kita naikkan layang2 kapitalis uyin kat hitech lak...huahuaaa...

アヌム ちゃん said...

aa best2 main lyang2..tp sy xreti main..tak terbang tinggi la nampaknya nnt.heeee..aa tunggu hari ke tu..take care ye :)

aNiS tHe BumbleBee said...

mast~betul2! bila balik msia, rasa cam, eh xde keje aku nk main layang ni aihh..hahaha!

aNiS tHe BumbleBee said...

zati~mak pak dia mmg over ponn..hahaa!

maintain?tu aku blakon je tu.padahal nk berjalan 2-3 tapak pun rasa mcm nk pengsan!kekeke!

aNiS tHe BumbleBee said...

Mun~tulaa tu...ni tgh dok lukis2 plan dia la ni.hahahaha!

aNiS tHe BumbleBee said...

MDT~hahaha!kapal selam skang sensitip kt malaysia..kakaka!

eh,belum agi besdei dia...hihihi!

aNiS tHe BumbleBee said...

DaddyZiyyad~haa itu laaa..tau xpe..hehehe!

aNiS tHe BumbleBee said...

Lizzie~haa..boley taruk sound effect buzz buzz lak kan..kekeke!

aNiS tHe BumbleBee said...

nafira~kekeke!ai pon pestime main ni.tp nk tunjuk hero punya pasal.seb baik naik.kakakaaka!

aNiS tHe BumbleBee said...

Uchi kay-f @hmad~hahaa!maceh..cam mak dia tak?kuang3x!

aNiS tHe BumbleBee said...

Lina~hahaah!dorang punya lagi gila2 wokk..segan haku nk jual layang2 cam budak skolah ktorg tu.kekeke!

aNiS tHe BumbleBee said...

reen~eh,ko pun sama eh?hihihi!

hah..itulah..ni layang2 buat sndiri ni kan,bughuk rupa camne pun,rasa cam lawaaa jee..rasa nk gantung je kt tetengah umah.kakaka!

eh,ko nk wat ape alamat ktorg?nak ajak kenduri kawen ke?keh3x! nnti aku emailkan.si GC tu ada je.sama minggu nk bersalin dgn aku.

aNiS tHe BumbleBee said...

kak siti~mula ktorg nk beli baju kaler kuning tu.tp bila dh smpai kedai,bajunya kecit2.alaaaa....xjadi laaa.

kekeke!kann??kena photoshop bently kt blakang tu dulu,baru ley buat promo, kak.hak3x!

aNiS tHe BumbleBee said...

zack~terbaikkk!! kt hightech angin kuat gak kan?best3x!!

aNiS tHe BumbleBee said...

アヌム ちゃん ~hihihi..sama laa kita..main layang2,benang xcukup laa pulak.terkekek2 pegi beli pulak.Nasib baik naik tinggi.nasib jee tuu..kakaaka!

haah..tunggu hari...macehhh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...