Saturday, May 1, 2010

TeRKeDu!

Kecik2 dulu aku suka membaca. (intro xboley blaa) .Sebab aku dah boley membaca sedari umo 4 tahun.bila dah kenal hurup2 tu,asik mengeja kuat2.

situasi 1.
aku baru dapat perkataan 'membaham'.aku tgh baca majalah variasari,yg lebih kurang cam mastika la skit2 skang ni.cerita pasal buaya jadian.then,aku fikir nak aplikasi perkataan itu dalam kehidupan seharian.

aku: Mama, tengok si ana tu tengah baham kucing.kesian kucing tu.
Mama: whot?????

aku pikir baham tu maksudnye cam bantai,ke lebih kurang gitu laa..haha!


situasi 2.
time tengah hari, mak aku suruh pijak tengah belakang die.Tp die tido pulak.Aku sambil2 tgk tv,sambil mengeja2 perkataan yg tertulis kt tv tu.Cerita Indon. aku pun baca kuat kuat;

AKIBAT KANKER PAYUDARA!!!!!

Mak aku yg tengah tido,terkejut bangun.

Mama: Mana dapat perkataan tu?
aku: Tuuuuu.. (sambel tunjuk kt tv) payudara tu apa?
Mama: Tetek. Ko xpayah la jerit kuat2.
aku: Oooooooooo (mulut bulat)

Sumpah aku ingat perkataan tu macam payung udara ke apa.isk!

Situasi 3.
Kedengaran lagu2 raya berkumandang di tv.....then ada iklan, "Sudahkah anda menunaikan zakat?"

aku:
Mama dah bayar zakar belum?
Mama: PENGSAN!!!!

sesungguhnya aku budak suci yg tak mengerti apa apa............

13 comments:

SyAkuRagi said...

mudah mudahan ke'bijaksanaan' ko mase kecik tak terwaris kt anak ko..haha

aNiS tHe BumbleBee said...

syakuragi~ sbb tu aku xbapa nk marah die sgt kalo die malas baca buku.huakakkaa!

R I N I . R A N I said...

suka baca blog nih...kelakar..heh heh

salam kenal...

eh..baru perasan, anak u mmemang ada iras2 u masa u kecik2..

ainiayu said...

sungguh suci murni budak kecik tu....nampak sgt kuat mkn dr kecik...posing pn kt depan peti ais...kekekeke....

ana bongek said...

hahahhaah...mana da aku baham...t0kak ja..hahaha tgk gigi la!!

aNiS tHe BumbleBee said...

rini rina~hehe..mekacih...hik hik...!
ye ke sama?slalu org kata anak i cam hubby.yess!

aNiS tHe BumbleBee said...

kak aini~hahahaha! anis dan makanan mmg xdpt dipisahkan kak....kekeke!

aNiS tHe BumbleBee said...

ana~ hah! sudah muncul suspek yg 'membaham' seekor kucing yg bernama bongek!

Syuzana said...

salam....sangat menarik :)
budak2 mang suci lagi....nasib baik kat rumah yg jerit...maunya ckp kuat2 kat tempat org ramai yg faham bahasa melayu xke haru jadinya :)

|| NaFiRaa || said...

hahahaahaha... mmg otak suci lagi time tuh!! cuba kalo baca payudara time skrg nih.. ape u pikir???? muahahahahaha larikkkkkkk

aNiS tHe BumbleBee said...

syuzana~ kih kih kih...tu laaa..tp xsure jiran sebelah dgr ke tidak.

aNiS tHe BumbleBee said...

nafira~ skang pown suci agi...kalo sebut payudara teringat kanser...keh keh keh!
p/s:jgn mkn kulit ayam.wowoww!

rusydan19 said...

ko macm uyin masa kecik222 dulu22222

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...