Friday, August 14, 2009

The FRee Me!



Yessszaa! Selesai sudah urusan bisnesku sumer.dah settle bab shipment dah.tinggal tunggu je barang smpai.Kedai ku pun dah ditutup utk pre order.so,boleh la aku rilex.Untuk mengisi masa lapang ni,aku pon start lah blog shopping.beli brg2 baby skit,usha2 kebaya aku,cari baju raya utk honeybee.Utk Speckybee aku dah beli something utk dia.yeyeye!Raya kali ni mmg amat bermakna bagi aku.sebab dah ade duit sndiri.setelah 2tahun asik mengabehkan duit SpeckyBee.tihihi!

Raya kali ni,insyallah aku nk bg duit raya kt adik2 aku yg masih belajar(heh,pija,anda dah bekerjaya,xda duit raya kt kamoo.maybe aku akan sponsor something2 sempena majlis tunang hg @kenduri kawen besok.keke!)Then,nk bagi duit raya utk mama & ayahku.yes!yes!Untuk ibu mertuaku,hum,aku nk beli jubah utk beliau.tgh recce2 lagi.sapa2 yg de bisnes tu,mehla pomot kt aku.keke! wah,wah,byk duit aku nk membeli.xpe2.kalo xcukup,aku pau le speckybee.muahaha!cam biasa.duitmu duitku,duitku,duitku ler.akaka!setan


haishh..sgt xsabar nk balik malaysia.dah meronta2 hatiku ini.Walaupun dengar cerita H1N1 makin mengganas di malaysia.apepun,itu tanah airku.xde hujan H1n1 di negeri org,Hujan H1N1 di negeri sendiri,lebih baik negeri sendiri.tah hape jadah peribahasa tu tah.xpelah.yg penting aku nk tunjukkan yg aku cintakan tanah air.tp tidaklah smpai nk buat baju raya tahun ni dgn bendera Malaysia.isk,can't imagine lah.



Dulu masa kecik2,hari raya aku mmg meriah ya amat.duit raya jgn cakaplah.Memang ratus2.In fact,aku still dpt duit raya dari makcik2 aku smpai ler aku kawen.pas kawen lak,terus dpt anak.mmg malangla makcik2 aku sbb kena kasi duit raya sepanjang idup dorang.kekeke!

kt bawah ni adalah gambar kenangan raya aku zaman kecit2.Time tu aku berumur 2tahun.



Berdiri dari kiri:

MAK UDA a.k.a KIAH~ dialah sumber inspirasi aku utk jadi surirumah ni.keke!dia sensorang dlm family yg jadi surirumah.aku sgt ske pegi umah dia.sbb cun.dia rajin menghias2 umah.masak pun sedap!

MAK TEH a.k.a TILIM~Mak Teh aku sgt sporting orgnya.slalunye time2 raya kitorg ada acara menyanyi kt umah nenek.Dia la org yg paling pulun menyanyi.asik2 lagu burung dlm sangkar.harap tahun ni dia improve la performance dia.kaka!

MAK LONG a.k.a YAM~Mak Long aku pulak,pndai menjahit orgnye.baju2 melayu family dia mmg dia jahit.keje cikgu dia nih.hari2 merempit kt KL nun.Yg dia dukung tu faizal,kezen aku.skang keje polis.sebaya dgn aku.tp nmpak kecik.ngade2 kene dukung.tgk aku independence je dgn singa aku.ske kencing mlm lelaki tu.hahahhaa!

MAK LANGa.k.a SINAH~Mak Lang aku,manusia yg paling ske bawak aku jenjalan dgn keta kuning dia dulu.sgt best!pegi mandi manda,pegi merewang2.beli tu beli ni.fuh!

MAMA a.k.a NORMA~baju itam tu mak aku.Dia suke pakai baju gelap2.nk tutup badan yg kian membesar katanya.kekeke!Mak aku manusia paling kalut pepagi raya.aku pon xbape paham asal lah dia kelam kabut sgt.mgkin dia pun sama spesis dgn speckybee.spesis menggelabah.lalala~

MAK ANJANG a.k.a MONIN~haa,ni mak sedara aku yg paling cun.dulu jadi peragawati.pastu jadik pelakon kejap.skang da jadik somebody.ade masuk tv sal sukan lwn pedang.tp aku rasa korang dah xkenal dah.sbb bdn botol kicap tu dah bertukar jadik tong minyak.akaka!

PAK CHAQ a.k.a LI~huhu.time ni nmpak ensem je.itu dulu.skang kalau dia duduk kt sebelah kuman kumin KU2 tu,maybe org ingat adik beradik.lalala!mati aku pas nih!

NENEK a.k.a MAK BIAH~ Nenek aku org Melaka.loghat smpai skang xubah2 lagi.Tp kalo masak lomak cili api,mmg da bommb!leley air mata makan.podeh weh!

ACIK a.k.a SITAH~Acik aku ni kaki mkn pedas.garang nak mampos orgnya.no wonder la dia jadik cikgu disiplin.Pertama kali aku pegi konvo org,adalah konvo acik aku ni lah.merasalah aku pakai topi patsegi dia tu.thihi!

MAKSU a.k.a IZA~Maksu aku ni mmg rakan sepermainan aku time kecik2.Idup aku kecik2 dulu byk kt kampung.Kutip bijik getah,tolong nenek gergaji kayu,teman nenek pegi kebun,kutip bijik gajus pastu bakar.Dia ni kan bongsu.byklah brg yg best2 kakak2 dia kasi.Der kotak pensil siap2 de sharpener(dulu kira gempak abis la)ade kipas yg letak bateri tu(beli kedai yasin)ade gitar(cam nak mampos aku dengar dia hari2 melalak!cipta lagu tah hapa2.terpaksa beb.jaga ati mak sedara)aku rajin jugak curik barang2 dia.biar dia menggelabah.blagak sgt menunjuk2 brg dgn aku.hahahaa!

AKU a.k.a ANIS YANG ANGGUN(muahaha!)~Yg muka macam anak jepun sesat tu aku.aku ada singa peliharaan.xmain la kuda-kuda ni.Roda singa tu smpai nak hancur dah.ke hulu ke hilir aku naik bende tu.

Wah!!rindunyaa aku time2 tu.bau2 kuih semperit,bau2 rendang ketupat,bau2 bahulu nenek aku buat...sangat2 rindu.Sian anak aku xmerasa semua tu.Maknya dah la pemalas.Xreti masak pulak.rendang pon pakai paket.bahulu apatah lagi.xpe nak,ibu buat muffin,lebih kurang bahulu jugak tu.xpakai byk telur.kita kena jaga kesihatan skang ni.lalalaa~alasan!

2 comments:

Lia said...

kahkahkah...gile lawak zaman dolu2..sah2 balik malaysia nnt kena blasah ngan mak/bapak sedara...kuikuikui

aNiS tHe BumbleBee said...

kekeke! tu arr..matilah diriku..tapi,yg kene kutuk tu,xbaca kut blog ni..agagagaa!!harap2lah..kuberdoa..hahaha!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...