Saturday, November 26, 2011

Malam Jumaat Yang Menyedihkan..

 24hb November 2011....

Setelah seminggu Uyin buat tak tau je abah dia xde....

Sebelum ni,dia tido dgn Maktok...tiba2 malam ni nak tido dgn ibu..Masa nak tido tu, dia menung-menung je atas katil. Ibu tanya dia; Uyin rindu kt abah ke?

Mata dia berkaca-kaca....Sobs..sobsssss....dia sedih....Ibu cakap; kalau Uyin rindu abah, uyin peluk baju abah dulu okey...Lepas tu Uyin doa, bagi abah balik jumpa kita cepat2 key?

Dia menangis..makin lama makin kuat...Ibu call abah. Uyin pun cakap dgn abah...ckp rindu abah...balikla cepat...Uyin nk sleep abah....huwaaaa!!!

Abah suruh ibu on skype. Tapi waktu tu, line sgt2 laa teruk. Dapat tgk abah pun sekejap2 je. Abah pun nangis bila tengok Uyin....Sebak hati ibu... Then ibu pujuk Uyin untuk tido...Tersedu-sedu dia...

Masa nak tido tu, dia mintak doa, "Ya Allah...bagilah abah balik cepat...Uyin xmau toys byk2...Uyin nak toy satu je...Uyin nak abah..." Masa ni bagai nk pecah dada ibu dgr....Ya Allah,jangan la bagi aku pulak yang menangis. Nanti kang bertambah2 pulak Uyin punya melalak.


Kiranya, ni kali pertama kita sekeluarga berpisah mcm ni...Kalau ibu dgn abah dulu, rasanya, lepas kawin, 3bulan kita PJJ;ulang alik temerloh- shah alam, lepas tu, sebulan je ibu balik Malaysia pantang. Itu je lah kut.Selain tu,mmg kita tak pernah berjauhan langsung. Dugaan keluarga kita...Ada hikmah...  Mudah-mudahan ikatan kasih sayang kita sekeluarga bertambah erat... Tiap-tiap kita saling mendoakan.. Anak-anak pun makin matang... ibu pun makin berdikari...

Semoga Allah kuatkan hati kita.... Semoga abah dapat apa yang abah impikan... semoga keluarga kita berada di bawah lindungan dan kasih sayang Allah... amin....

Menangis sampai bengkak mata...Mengigau2 tengah malam. Tido sambil peluk shirt abah....


Adik peluk kain pelikat abah...

Buat masa ni, ibu lah yg akan jadi ibu dan abah 2-2 org anak kita ni..Semoga ibu kuat...kuat dari yang sebelum2 ni...

16 comments:

Mrs Sufatiha Infinity said...

salam maal hijrah..sayunya baca entry ni..tgk uyin tido peluk baju abah dia..lg bertambah sedey...

moga uyin,adik dan ibu dia semakin tabah...amin...

Lady RaRa said...

ala kesian wey. dia nanges tu sebab tak tahan sangat dah tu.

bambam punya tangan. aku gigit kang.

Chik Att said...

Salam Anis ..

CA pun dah lalui semua tu ....
Diaorang ni boleh berenggang ngan baba dia maksimum 4 hari jaaa...

Lepas tu kena bersiap siagalah ... yang demam , yang mengigau .... yang menung ....

Apit said...

weh...welcome home...kedah sejahtera

Arena said...

Ala syiannya uyin tu. aku doakan korang sekeluarga tabah.

Yan said...

insyallah semuanya akan getting better.. sabar yeee..

S.U.R.I.A.T.I said...

Ya Allah, sedihnya...TERnangis bace n3 ni. sabar ye uyin..nnti abah balik. (anis, u r a very strong mother. i can't imagine if im on ur shoe).

- GC - said...

sedih plak kak tgk mata uyin bengkak lagu tu. adik bam bam tu peluk kain pelikat abg speki.

sy pn nak doa jgk bg abg speki cpt balik. sian kat anak2.

wani johari said...

kesian ngn uyin..untie doakan jugak ye, semoga uyin cepat2 dpt jumpa abah ye.... si adik tembam nya..gerammm tgk...

|| NaFiRaa || said...

sebak plak baca n3 nih.. sian plak uyin.. sampai tido pelok baju abah dia.. ape2 pon ibu mesti kena lagi kuat k~ kuat demi anak2.. take care dear~

MrsYusofhussain said...

kak, aku xtau nk ckp betapa sebaknya aku....kalo aku tu, mmg dh melalak sama dah..ape pon, be strong...kalo ko strong, abah dan anak2 pun jadi lg strong....

saza said...

alalala..siannye uyin..uyin takmao sedih2 ye syg..huhu (aku lak yg nanges baca..kalo ank aku buat camtu kompem drama air mata la aku)

cc said...

ala sedeynyerr :'(

sabo la wahai puan anis

p/s: kus semangat anak ko yg no.2, montelnya. nak gigit pipi dia sket pelisss ;D

cik_ah82 said...

swdeynya weh..ang sabaq naaa..mmg dugaan la jd ibu tinggal ni, tp syukur gak sbb buatkan kita lewbih berdikari..insyaAllah, nnt laki ang balik ang peluk kuat2..hehe

cintahati said...

buat anis,uyin n bb...kuatkan semangat k....kdg2 benda yg ALLAH tentukan tue,ada byk hikmahnya...
mcm aku dulu PJJ 1 thn 9 bulan...berdoa byk2...insyaallah...

vogue said...

ajmal pon tahun lepas sampai demam2 carik abah dia...tp xderkler bdoa cam uyin tu....ckp pon dia blm nak pandai sgt tu.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...