Thursday, May 26, 2011

Naik Hantu..Tu...Tu...Tu!!

Korang nampak tak apa yg aku cuba tunjukkan? Tak..tak..bukan aku nk tunjuk tingkap zaman kolonial rumah aku tu...


Ni haa....aku nk tunjuk budak kecik yg tengah melalak ni...Ni cerita minggu lepas. Dia kena kurung kt luar. Sebab dia dah tekan button merah aku.Dah sampai limit, aku pon naik hantu.


Mula2 cakap nk mkn cornflakes dgn fresh milk. Aku bg, dia makan main2. Lepas tu, Adik Cat yg dtg mkn cornflakes dia. Aku bebel je dulu. Aku masuk dapo siap2 nk masak. Aku ingat dia baik je lah tgk tv ke hapa ke kt depan tu.

Takkkkkkkkkk....ni keja dia!



Dari tapak tangan smpai belakang tapak tangan,kaler pepel. Pestu kaler pulak seluruh lengan kaler ijau. Sakit jantung aku.Kang abah dia balik, bising pulak. Muka aku pn dah pepel2 hijau dah geram kt budak ni.


Muka dia tetap tak bersalah. Dia anggap tu satu seni menconteng tangan.

Lepas tu tiba2 ada homeless dtg mintak baju2 xpakai, atau ada apa2 makan yg aku boleh bagi.Aku mmg dah ready siap2 dah baju2 tu.Makanan je belum masuk dlm beg.Sementara tu, org tu offer diri dia untuk sapu2 laman rumah aku. Oh...itu sudah baguss..xpayah aku terkial2 nk sapu daun2 kering tu dah. Uyin pun bukan main lagi. Kalau ada org, mula la tumbuh tanduk. Dah la baru lepas baik demam. Bukan main dia main kt luar rumah. Aku jerit2 panggil masuk mandi pun buat dekkkkk jee..Siap kutip2 bunga, korek2 tanah kt tengah panas. Nanti ko!

Elok je org tu balik, aku kunci pintu. Dia tak heran pon. Aku pegi dapo sambung masak. Pestu aku ambik phone, buat2 talipon polis.

"Hello, polis! Ni ha ada budak kecik kt luar rumah ni. Dia degil sgt tanak masuk rumah. Nk main panas. Nanti encik polis tangkap budak ni ye?? Bagi dia duduk dekat penjara dengan anjing garang."

Dan dan tu melalak2 mintak ampon kt aku. Sebagai denda, dia kena cuci kasut sekolah sendiri.
Blaja2 la cuci...besok2 ibu dlm pantang, takkan nk tertonggeng2 lagi basuh kasut skolah ko.



Humm...not bad. Ni kira cam ker
ahan tenaga kanak2 ke tak??

36 comments:

afeezz said...

hahahaha....... siap panggil polis lagi tuh...

- GC - said...

sian anak, buli basuh kasut camtu..haha

*croc putih tu uyin punya jgk ka? awat nampak besaq, kasut kak kot tu..

Che Mid said...

satu lagi hasil seni terbukti berjaya menaikkan darah ha ha.. uyin nampak cantik berambut panjang.. dia yang suka atau emaknya paksa dia berambut panjang tu..

saza said...

kasut sekolah uyin pkai crocs..kuang2..pandai ko nnti aku nk tiru mrh anak cmtu laa..

saza said...

p/s: rambut uyin panjang..dh mcm ank dara dah..

Lizzie Yasmin said...

stock mak aku jgk, klu marah panggil polis.. klu marah pgg polis.. mcm polis tak der keje jer.. hahahaa

julietchun said...

duduk kat penjara ngan anjing garang? aku pon takut beb :P

Atiqah Amran said...

hehe cumil je melalak depan pntu cmtu..terigt kecik2 dlu, nangis depan pntu umah cmtu..

Chik Att said...

nanti nak simpan rambut aisyah macam uyinlah ... cutee..... (komen tak dak kena mengena dgn cerita) hahahah

Tijah said...

kahkahkahhh. giler ko kasi anak masuk penjara. lokap sudah laaaa. weh. cam aiswarya rai rambut anak ko ehh...

J.M.R said...

siap leh smile lg time capture gmbr..tegar btol kena marah nih..

ibu syafiq said...

haha...cian uyin...tp bagus gak weh cara hg 2...n lg bagus sbb dia wt jgk apa yg hg denda.klu dia wt x tau msti lg hg naik hantu kn?

makdara TERdiva said...

haha! tu baru sorang, mak dia dah psiko.. :D

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kijam nya ko ! Tapi aku pun sama kijam gak..


Tangan Uyin memang berseni betul. Kalau hijau semua, sikit lagi jadi anak hulk sebab emak dia dah jadi hulk.. hahaha...

Bersih tu...! aku kena suh Adiq pektis jugak lepas ni.


*kena cool down Nis, kang Adik dia terikut-ikut pulak.. ;o)

Nafisa81 said...

sedihnya baca..sampai ati mak dia buat kerahan tenaga kat si kecik yg comel tu...

aNiS tHe BumbleBee said...

afeez~hahaha!penat aku pikir taktik tu.

aNiS tHe BumbleBee said...

GC~hahaha!haishh..kasut dia laa..dia mmg pesen saiz kaki dinosour ikut abah dia..

aNiS tHe BumbleBee said...

chemid~dia okey je..hihi..mmg dari dulu lagi dia rambut panjang.jarang potong sbb rambut dia halus2,jarang.kalo pendek,mmg nampak kulit kepala..

aNiS tHe BumbleBee said...

saza~haha!dah panggil yg lain suma dia xtakut,aku tibai panggil polis pulakkk..keh3x!

aNiS tHe BumbleBee said...

lizie~hhaha!mmg modal mak2 centu kot.padahal atok dia polis je dulu.lagi dia buli atok dia adalaaa..keh3x!

aNiS tHe BumbleBee said...

juliet~haahkann..aku pun takut gak pikir2 balik.isk!

aNiS tHe BumbleBee said...

atiqah~kih3x.nakal sgt.kan dah kena dukung kt luar...wawawawa!

aNiS tHe BumbleBee said...

CA~hahhaha!sajaaa...suka belek2 rambut dia..boleh ikat mcm2 stail.

aNiS tHe BumbleBee said...

kak tij~kekekeke!!kenan nk buek menantu tak kak tij?wawawawa!

aNiS tHe BumbleBee said...

JMR~dia pantang nmpak kamera.dan2 tu sengihhhhh...hahaha!

aNiS tHe BumbleBee said...

suhair~mmg kena denda.lgpun dia suka jaa berus kasut tu.buleh duduk lam bathroom lama2.main ayaq.keh3x!

aNiS tHe BumbleBee said...

MDT~itulahh..baru sorang.sok dah beregu camnaa laa pulak dahh...

aNiS tHe BumbleBee said...

reen~keh3x!prektis mek perfek.nnti aku nk ajar mop umah pulak.

Lina Rahim said...

Nanti aku telefon teledera..Uyin jangan risau ya, nnt aunty tolong Uyin.. kih kih kih

MrsYusofhussain said...

hahaha...aku blum cte lagi cmne aku naik hantu...sbb aku ni bila dah nak hantu, hantu pun kalah..wakakaka

Qistina said...

panjang dah rambut uyin..nampak lain sgt uyin skrg..dah mcm kanak2 besar..bila jumpa sekali lagi mesti dah anak dara kan..cepat je masa berlalu..huhu

tian kena denda, tapi xpe nanti ibu pantang uyin leh lah cuci kasut sendiri..bagus pandai berdikari :)

MumMe said...

anis,teknik menelefon polis tu mmg amat berkesan utk kanak2...telah terbukti di byk tadika... :)

aNiS tHe BumbleBee said...

lina~keh3x!susah skit teledera tu nk kesan aku kt sini.wahahaha!

aNiS tHe BumbleBee said...

lia~hahaha!tau dahhh...standedddd!

aNiS tHe BumbleBee said...

aby~kekkee!biar die.noti sgt.blaja cuci kasut sndiri.besok2 xpayah suruh dah.

aNiS tHe BumbleBee said...

mumme~hak3x!nnti boley masuk dlm modul subjek penjagaan khas kanak2.keh3x!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...