Monday, April 11, 2011

Berenang

Selamat ari senin ollllss!!

Muehehe! Dah 2 hari minggu, Uyin masuk swimming lesson. Baru minggu ni aku join terjun kolam tu skali. Tu pon sebab Speckybee kata aku tapenah bersukan. Nnti nk bersalin kang,xde stamina la, hapa laa... Eleh, aku tau mesti dia bajet aku xreti nau nk berenang. Tapi mmg pon...wahahaa!! selama ni mandi sungai je dgn dia...sambil buat2 berenang, tangan raba2 kt bawah. Kt atas berlakon je kengkonon terel gila laa berenang kuak kupu2 ke hapa kan..kah3x!!

Bawah ni uyin dgn coach dia. Muka coach dia cam Ajay Devgan. Seb baik cam Ajay Devgan. Kalo cam Arjun Rampal ke, haruslah aku pon skali register masuk kelas renang ni.wahahaa! Tp oleh kerana Speckybee lagi hensem dari Ajay Devgan, maka aku lantik Speckybee laa jadi cikgu renang aku.Baru feel..kohh..kohhh!


Mula2 tgk coach buat camna dulu. Tangan kasi straight, kaki kuak2 skit. muehehe!


Okey, uyin plak. Kaki jgn lupa kick lelaju.tihihi!



Ececce!! Uyin xyah pakai board dah...fewittt!!


Tadaaaa!!! see? see? Uyin dah terel berenang!! Tercabar aku siot!!

Si Uyin punyala berani pegi berenang smpai kt tmpat yg 3meter lebih.Aku yg 2meter pun terkedek2 takut.. Asal xcecah kaki je, aku jerit mcm nk rak. Senang je aku tgk Si Uyin ni swim.Kejap je dah terel dah. Speckybee ckp,budak2 senang je blajar renang.Pasal dorang xpanik.Aku ingat,bila baby 2nd aku kuar nnti, aku nk terai campak dlm pool ni.Ala,cam omputeh slalu buat tu kan..baby dorang rilex je aku tgk..ngehee!

Balik berenang, ktorg tak abeh agi aktiviti ktorg 3beranak. Ada lagiiii!! Kita bakoooo!!!



Bako ayam, daging, ketam, udang & sosej..nyammmmmmm!!!


Part aku, ayaq asam!


Siap dah!! Fuh! Fuh! (sambil gosok2 tapak2 tangan)

Last but not least....


Hasil pegi sportday dan 2minggu kelas renang...tinted 70% dah budak Uyin ni. Mulai arini, aku tempek bedak sejuk kt dia hari2. Dengan harapan, normal laa balik kulit dia. Dah rupa kaum peribumi Sri Lanka dah haaa!

17 comments:

No name said...

knp tak sun block kn aja bdn si uyin nie.. dari dok tepuk bedak sejuk nun...

aNiS tHe BumbleBee said...

lizzie~hihihi! pasal sunblock dah expire.xsmpat nk gi beli pun.pakai yg traditional je lah..kakaka!

babybugmum said...

wakakak..kejam ko buat uyin cmtu..xpe2..asal ada hasilnya nnti..

MrsYusofhussain said...

wakakaka, smp ati ko buat anak ko cmtu...kalo aku jadi anak ko, harusla aku mogok dlm bilik x kuar2

Suhana Shahril said...

ko biar betul anis,bedak sejuk tu leh bg putih kulit ke?aku tau leh bg halus mulus jer...

aNiS tHe BumbleBee said...

saza~haha!harap2 ilang la sunburn dia tuh..

aNiS tHe BumbleBee said...

lia~kekeke!utk masa depan dia gak..

aNiS tHe BumbleBee said...

su~aku blasah jee..taim aku skolah dulu2,aku pakai bedak sejuk je kasi ilang sunburn.tp patblas tahun gak laa kan ngambek masa.keh3x!

Nur said...

Lama tak singgah umah Anis. Anis pekabo?
Budak-budak memang mudah belajor, tak kira apa pun, tak macam orang tua macam kita, ye tak? Hehhe..

Liyana said...

haha kesian uyin, nasib baik die rela je kena tempek ngn bedak sejuk.. hehe

Siti Noor Aminah said...

nak ajak uyin lawan berenang kat sungai.. hahahaha

aNiS tHe BumbleBee said...

kak yati~ cak!hihi..kabar baek..anis pun lama tak update blog..bz amenda tah..tu la..budak2 mmg cepat.mcm span ja.tup2 dah swim smpai tmpat 3meter dah.yg anis dok terkedek2 takut lagi.haishh!

aNiS tHe BumbleBee said...

liyana~hahaha..rela dlm terpaksa..

aNiS tHe BumbleBee said...

GC~mak uyin xmau celen ka oi?

miss said...

mcm dah jd hantu siang dak uyin nih...sian dia jd mangsa ibu nya yang kejammmm!!!heheheh...tp uyin maintain je senyum kan....;)

AngahSayang2314 said...

ohh baru angah tahu yg pakai bedak sejuk leh nampak kan muka kita putih yer.... heheh kono la pulakkkkk

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

hahaha..
bedak sejuk pun jadik. Kesian Uyin.



Kita geng. Bila tempat dalam sikit, mulalah menggelabah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...