Monday, April 25, 2011

BaJu BaNgKiT

Hari minggu... hari bangun lambat..mandi lambat, serba serbi kena lambat2..cool bebeh!

Aku tengah goreng bihun kat dapo. Speckybee tgh hadap lappy, baca berita2 dunia.(bajet malam kang nk pi berucap kt perhimpunan agung mana tah).Uyin baru lepas mandi. (tah sabun ke tidak). Dia masuk dapo,bising2.

Uyin: Ibu, cepat laa ambik baju bangkitttt!!!
Aku: Baju bangkit apa benda?
Uyin: Ishhhhh!!!! Baju bangkit laaaa...baju bangkit..tau dak??
Aku: Tak tau..Pi tanya abah.

Dalam kepala otak aku,terpikir2, apa bendanyaa laa baju bangkit ni?? Tengg!!! Kuar mentol atas kepala...

Kah! Kah! Kah!! Okey,fine. Paham dah. Slalu petang2, pas mandi, aku suruh dia ambil baju tidoq.So, ni pagi2, dia panggil baju bangkit laa plak kann..


Budak ni kalo cakap omputeh sleng london xhengat,mai tang bahasa melayu, auuuttt!! Habeh kuar segala ayaq, tidoq apa bala semua.skang ni tgh gila main kriket sambil pakai jersi bola Kedah.Celah mana Kedah ada pasukan kriket pun xtau..eh, ke ada,aku yg xtau??


p/s: Saja aku goreng bihun byk2 pagi tadi. Petang,Speckybee buat kuah laksa.Makan dgn bihun goreng malam tu..mabeles nak mampoih..(hampa penah terai?) Tengok plak cerita CUN.Tiba2 rasa macam balik kampung sendiri..Rindunyaaa oiiii!!!!

26 comments:

Yan said...

hee.. perkataan baru tu.. baju bangkit ye..hee

MrsYusofhussain said...

har har har...yusra plak sebut baju siang sbb bila mandi petang, aku soh dia pakai baju malam...so bila dah pagi dia nak baju siang la...wakakaka

Sitisifir10 said...

ngah ngah ngah...ingtkan anak kami je ada baju bangkit, rupanya ada anak org lain mcm kami jugak...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

haha..

comelnya Uyin..
baju siang dia panggil apa lak ?
anak-anak aku panggil baju tido baju malam.



kuah laksa + bihun?
pelik tu.. tak pernah terai lorr..

Kancilbiru said...

bihun boh kuah laksa memang terbaekk wehh...makanan feveret ku dari kecik2 zaman sekolah tu...

saza said...

hahah..lawak ank ko..sodap ke wei bihun ngan kuah laksa..ermm..x penah try lak

ainiayu said...

anis...muka uyin dh nampak sebijik mcm muka anis la...kopiket sungguh....

tk penah try bihun ngan kuah laksa...nnt nk try...

mast@work said...

ahahaha.. comei la uyin.. pandai dia kasi nama baru

cintahati said...

uyin2...wat lawak dalam kesamaran yg jelas..haahaaa

bihun+kuah laksa= sedapnya....nyum2

- GC - said...

comeynya uyin pakai baju kedah. gaya macam model pun ada. siap dgn kayu kriket tu. auwwww...

Qistina said...

hehehe baju bangkit!!~pandai uyin cipta baju skrg..
anis, aby dah berbalik kpd blog lama..bosan2 tu singgah ler..jgn bosan bace sudehh..ngeee

aNiS tHe BumbleBee said...

kak yan~hihihi...ada je la ayat2 baru dia tu..

aNiS tHe BumbleBee said...

lia~kihihi!baju siang plak dahh...

aNiS tHe BumbleBee said...

kak siti sifir~gahahah!!anak kak ada gak ke sebut baju bangkit?hihihi..sapa?arwa eh?

aNiS tHe BumbleBee said...

reen~haishh..baju siang tu la dia panggil baju bangkit haa....hahahaa!!


cer terai!cer terai!

aNiS tHe BumbleBee said...

KB~superrbb kannn!!menu time mengaji quran petang2 skolah..wahahaaha!

aNiS tHe BumbleBee said...

zati~sedaapppp wehh...mabeless ooo!!

aNiS tHe BumbleBee said...

kak aini~sebijik kah?hahaha!tp dia tu anak abah...mencisss!!!

aNiS tHe BumbleBee said...

mast~anak dara aku tu mmg...mcm2 la benda2 yg dia merapik.

aNiS tHe BumbleBee said...

z~hg tunggula besok hasya wat lawak lak..kih3x!

rinduuu nk balik kampongggg!!

aNiS tHe BumbleBee said...

GC~sok kak wak balik kayu kriket bg kt anak ti lak.huekekeke!

aNiS tHe BumbleBee said...

aby~dia skang mang byk akal aby oi..wokeyyyy!! nnti anis terjah ehh...! :D

cik sri syarifah said...

baju bangkit??? haha... tu la, anak hang ada masalah kekeliruan bahasa tu... sebab byk sgt bahasa yg dia dengar...
zaman skolah dulu jer slalu makan bihun ngan kuah laksa.... la ni rasanya ramai yg dah lupa tradisi tu...

wani johari said...

salam dr new reader..hehehe...sweet jer bila bc uyin pnngil baju bangkit... org utara kan..abg irfan plak panggil baju bangun....

aNiS tHe BumbleBee said...

hye wani!!
teng dtg sini..iye..org utagha..itu pasal jadi baju bangkit tu.

hihihik,irfan pun sama eh?suwit laaa!

aNiS tHe BumbleBee said...

pahtimah~hahaha!aku rasa,dia dah reti guna kata lawan kot.tu pasal jadi camtu tu.keh3x!

slurrpphh!rindunyaa laa kan.ingat dulu2 mkn kt kedai depan skola tu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...