Monday, February 1, 2010

Pesanan Untuk Aku

Time kena maki hamun,
Time hati kau, kau cakap pecah berderai - derai,
kau cari aku.
Kau melalak lalak.
Kau cakap kau tak boleh nak maafkan dia.
Fine.
Aku cakap sabar. Jadi emak perlu tabah.

Sekarang,
bila kau dah okey dgn dia balik.
Kau cakap lebih kurang dengan aku.
Kau buat aku macam bola.
Terajang aku ikut suka.

Lupa ke kejadian 4 tahun dulu?
Masa tu aku tgh mengandungkan Si Uyin.
Masa tu aku macam anjing sebab dah berhenti keja.
Kau diam masa aku keluar rumah.

Malam pertama lepas hari perkahwinan aku,
Kau hamun aku dgn suami aku kaw2.
Kau kata suami aku org kampung.
Tak kan mampu sara aku.
Selama aku jauh dari suami aku,
hidup aku penuh dengan airmata.
Sebab kau!

Aku pergi jauh.
Untuk teman suami aku di sini.
Sampai aku sanggup bersalin sini sorang-sorang.
Sebab kau!
Bila aku bawak balik anak aku,
kau cakap anak aku hitam.
Macam org Sri Lanka.

Mungkin kau terlupa semua tu.
Tapi aku takkan lupa.
Walaupun aku sentiasa maafkan kau.
Aku sayangkan kau dunia dan akhirat.


Kau tau tak hati aku macamana?
Kau pernah tanya macamana perasaan aku selama ni?
Tak! sebab kau sibuk!
Kau ada kerjaya!
Kau manusia berjaya!
Apa kau nak peduli pasal hati dan perasaan org lain kan?

Kau tau tak setiap malam aku menangis?
Aku rindu semua kt Malaysia.
Tapi kadang2 aku tak sanggup hati aku digores2 ikut suka.
Sebab tu aku sanggup bawa diri sampai sini.

Macam yang aku pesan kat kau,
Aku perlu pesan pada diri aku juga,
Jadi emak kena tabah.
Dan jangan lupa, Allah itu Maha Adil.

p/s:xperlu tanya siapa dia.


33 comments:

Anonymous said...

sabar jela sis...jadi artis kena byk bersabar...
errr...kadang2 mmg kena ingatkan diri sendiri jugak kan....

lillies said...

wei...awat ni...bawak mengucap banyak2 anis...
sabaq la....

pasti ada balasan dariNya....

sabaq k..aku tau hang kuat...x baik tau ibu2 ngandung marah2...cian kat baby tu....terperanjat dia tgk ibu dia yg cun ni tetibe je marah2...sabaq banyak2 na...

miss said...

anis...aku tak mao tnya sapa dia...tp aku dah ble agak la...huhuhuhuh ;)
anis....sabaq noh!!!!

Suhana Shahril said...

Ana suka nengok baby/budak mata hitam @ mata bulat.Mata uyin cantik..kiut...awat..kalo kulit hitam,x comel ka?x lawa ka?takkan nk tggu putih baru jatuh kategori kiut/comel/lawa?
Yg penting dia nnti besar jd anak yg bijak dan solehah. Sabar sis!

ejan sara said...

uuhhh.....sabaq na....
biarkan jerla die 2...y ptg ko hepi2 sajer..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

huiyaii..
kecut pewot ai tau...



.
.
.

biaq pi dia.. ko buat hal ko dan jangan layan orang camtu. Aku undi kau tak kira apa pun parti yang ko masuk... eh ?










err..

sedara ke kawan?

Yunus Badawi said...

Salam anis,

Adakalanya kita kena luahkan apa yg terbuku dlm hati utk lepaskan stress.

Harap awak banyak2 bersabar dan kuatkan semangat. Semoga Allah permudahkan segalanya utk awak.

mast@work said...

anis,

itu le lumrah hidup.. org lupa, satu jari tunjuk kat kita ada 4 jari menghadap diri sendiri.. mmm.. sabar ok.. what goes around comes around

aNiS tHe BumbleBee said...

anon~tenkiu...gahaha..artis la sgt yo?mmg kena selalu ingatkan diri kita.sbb takut2 jadi mcm org yg mcm tu.

aNiS tHe BumbleBee said...

lily~tak marah pon..sedih sajork..

aNiS tHe BumbleBee said...

miss~mmm...sedih kan weh..tersepit mcm ni...

aNiS tHe BumbleBee said...

ana~entahlah..mata dia dah kabur dgn benda2 dunia...sikit pun dia xpandang apa yg kita dah buat untuk dia...

z said...

fuhh..nebes baca entry ni..neway,sabar jelah bnyk2... =)

aNiS tHe BumbleBee said...

ejan~berbelas tahun aku biarkan..berbelas tahun aku menangis pasal dia.dia langsung tak fikir pasal aku.

aNiS tHe BumbleBee said...

reen~dalam mana2 mahkamah dalam dunia ni,aku mesti kalah.org akan tuduh aku tak baik.aku mesti kena beralah.Tapi aku pasti Allah akan adili kes aku ni seadil-adilnya.walau apapun pangkat dia.

aNiS tHe BumbleBee said...

YB~humm...selama hidup saya ni tak terluah langsung.Tp tiba2 rasa perlu luahkan dalam blog.sebab makin lama dia makin tak sedar.harap2 dia baca entry ni.

aNiS tHe BumbleBee said...

mast~manusia senang lupa bila hati tgh senang.tp bila hati tgh kusut,masa tu,org yg tak keja ni dia cari.org yg dia ckp bodoh ni dia cari.

aNiS tHe BumbleBee said...

z~hehe..skali skala melepaskan perasaan...sbb dah bernanah2 dalam hati ni...

ab@h_Izz said...

dalam hati ada taman...itu yg penting.
...hidup umpama roda,kadang diatas,kadang dibawah, kadang-kadang tak gerak-gerak....biarlah kita sendiri yg gerakkanya kemana yg kita mahu.

sahromnasrudin said...

assalamualaikum..kes berat nie..apepun jadi artis mcm hang nie memang tak mudah..banyak wartawan nak ngekor kans huhuhuhh

Chik Att said...

ahhhh ni ... kena masuk segmen terjah melodi ni .....
nanti kita antooo skuad terjah ...... dgn tajuk ..

"artis baru ...... baran di Sri Lanka ......"

hahahahahah saboo sabooo /...

mrs.spicy said...

uiii cik anis comei..berkurun xmsk blog ni bila msk hang mengamuk..hehe..sabar ye.allah maha adil.

aNiS tHe BumbleBee said...

abah izz~hehehe..ni yg jadi masalahnya,roda org lain pun dia nk kayuh.dia yg decide kt mana hala tuju roda org lain.

aNiS tHe BumbleBee said...

sahrom~mmg berat.aku je buat2 ringan sblm ni.tp hati kita ada bom gak.kdg2 boleh meletup kalo dah on suis dia.

aNiS tHe BumbleBee said...

CA~kekeke..sapa je lah yg nk tgk melodi tu pasal artis sri lanka ngok ngek ni..haha!

aNiS tHe BumbleBee said...

mrs.spicy~hahaa..ala,salah time la ko masuk.xde lah amuk pun.tu just reminder ja tu..

aida zain said...

hmmm.. aida pun sedih baca entry anis kali ni....xper laa, biar apa org nak buat kat kita, janji kita sentiasa ditempat yg benar..adakalanyer mmg kita perlu luahkan perasaan hati kita, baru rasa lega kan..tp jgn berdemdam lama2 tau..jgn laa sedih2 lg ye...aida pun sedih ni ...waaaaaaaaaaa

aishatulmimi said...

sabaq la anis..aku pn penah xkeja..jiwa kacau camni gak..bla org terdekat kita pandang kita xdak nilai..malu sgt ka kita ni xkeja even laki sdri pn ok ja..walopn apa yg jd tali silaturrahim xkn penah putus..

Lina Rahim said...

Uyin hitam ke? eh ele..macam buta warna jek orang tu..

cintahati said...

salam syg anis...
sabar ye...aku tau hg da lama bersabaqkan...jd jgn runsing2 k..biar dia dgn caranya,n hg dgn kehidupan keluarga hg yg hepi go lucky tue...k keep strong ye hot mama..anak kita insyaallah bakal seangkatan....

- GC - said...

be strong kak!

Amri Abd Rani said...

mungkin "kau" tu belum sedar...
moga dia cepat n akan sedar..
namun biarkan "kau" begitu..
yg penting "aku" benar....titik

|| NaFiRaa || said...

fuhhh~ luahan hati ibu mengandung~ sabar banyak2 k~ tarik nafas panjang2.. takut BP naik nanti~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...