Saturday, February 13, 2010

AuuuuMMM....! SeLaMaT TaHuN RiMau...AuMMMM!

zao shang hao!! (celamat pagi..!)
"Mei tiao da jie xiao xiang
mei ge ren de zui li

jian mian di yi ju hua

jiu shi gong xi gong xi

gong xi gong xi gong xi ni

ya gong xi gong xi gong xi ni"


"Dong tian yi dao jin tou
zhen shi hao de xiao xi
wen nuan de chun feng
jiu yao chui xing da di
gong xi gong xi gong xi ni
ya gong xi gong xi gong xi ni"


Yaaa! Jom nyanyi ramai2 ! Masa kecit2 dulu aku sukelah nyanyi lagu ni.. Pestu amek selimut selubung2 buat tarian singa..huekekekekek!!

Hidup aku ni sebenarnye byk dilingkungi dgn pengaruh2 budaya cina.Hehe! Kecik2 pun mmg aku membesar dengan kaum cina. Skolah pun skolah cina.Sampaikan purse aku, memang akan aku akan pastikan beli yg kaler merah, sebab 'ONG'.Dan ade byk lagi yg benda2 Specybee marah aku sebab khurafat katanya. Ye ke khurafat?? aku rasa benda2 tu biasalah.Pantang larang kaum cina kan.Sama lah dgn pantang larang melayu pun ade gak kan. Jangan duduk atas bantal, jgn nyanyi kt dapo, jgn kepit kuku memalam.. sama je lah! Memandai tuduh aku khurafat plak.

Berkobar aku dgn uyin pakai baju kaler merah pegi 'HP' smlm.nnti aku citer 'HP' tu ape...

Jadi sempena tahun rimau ni, aku nk lah ucapkan happy chinese new year pada keluarga cinaku, Papa Ah Leng dan semualah adik beradik cinaku itu. Dah bapa kali beli teh dari sini tp xsempat2 jugak nk bagi kt dorang.Last2 teh tu bg kt org lain je lah. Balik skali lagi nnti, aku mesti pegi.Mesti! Ucapan selamat juga pada member2 aku di Globique,dan jugak ex-bos aku yg sama besdei dgn aku tu..hihi!

Orang2 tahun rimau, adalah org2 yg berani dan dikira protector.Tp ak xterlibat.sebab aku tahun anjing. Aku setia..dan garang! Mcm anjing owner umah aku ni lah! sumpah garang! Rimau pun takut dgn anjing gile owner aku tu agaknye. Honeybee tahun babi. Kaaaayaaaaa!! Yaa! itu yg kita cari!!! Kecik2 honeybee gemok+ kuat tido. ade member cina aku tnye, "eh, dia tahun apa aa??" aku jawab, "Babi'. Pestu die ckp balik, "patutla ini budak malas mcm babi..tido saje keje."

Celake tul ko ye? ade ke patut ko ckp anak aku malas mcm babi? Ko tu tahun lembu, padanlah buduh mcm lembu.

Kah! kah! kah! kah!

notabulukaki 1~ aku akan berdoa siang dan malam, agar dia xjumpa blog aku ni..! :P
notabulukaki 2~ mlm ni aku nk makan besar kt Colombo.wuuuhu! :D
notabulukaki3 ~ aku bukan budak mandarin UiTM.aku budak arab.
notabulukaki 4~ bg yg tak tau nk nyanyi lagu kt atas,boleyla refer video dibawah.slamat mencuba! huhu~


zai jian..min tian jian!! (bye..jumpe besok!!)

6 comments:

Anonymous said...

Cute mom and baby!

Anonymous said...

awk berdarah campuran ke?muke pun ade cina2 gak.hehehe..

aNiS tHe BumbleBee said...

anon1~ thanks!

aNiS tHe BumbleBee said...

anon2~ err...tak..sy berdarah panas..sejenis mamalia...hehehee..

Lady E said...

Setia & garang (errr..garang ke??) jg! :)

aNiS tHe BumbleBee said...

ieda~ hahaaha....garang suara aje kut...tapi manja2 kucing...keh keh keh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...