Thursday, September 10, 2009

PhEwiTT!!

Hyeee!!! Ini cerita hujung mggu yg lepas sebenarnya.Tp baru nk tulis harini.bukan apa.Aku xbape sihat dan sibuk dgn urusan bisnes lah.Maklumlah,dah nk tutup kedai lama ni.Kena settle semua perkara dulu.

So,hari sabtu lepas,ktorg mendapat jemputan berbuka puasa di rumah seorang rakyat Malaysia yg berkahwin dgn warga Sweden,kalau xsilap aku.Rumahnya besar bertingkat2.Unik sekali.Makanan yg disajikan pun makanan malaysia.woohoo!best!


Uyin the Honeybee,Qaira & Esha

Then,selepas tu,ada acara badminton pulak.So,Specky Bee pun tidak melepaskan peluang main badminton di Colombo.Besoknya,kami berjalan2 di sekitar Colombo.Mencari buah tangan utk keluarga dan kwn2 di Malaysia.Untuk peserta2 contest pun ada.hehe.Walaupun pesertanya tak seberapa.kekeke.Mgkin buah tangan diberi kepada semua peserta.Hiks!Ni lah antara buah tgn yg dibeli.Rasa macam tak cukup.Haruslah direpeat lg membeli.huhu!


antara buah tangan yg dibeli.

Adalah sgt poyo mengambil gambar di depan shoping complex nih.Dh driver lembab sgt nk dtg,aku snaplah gmbar kt sini.Ramai jugak geng2 foreigner yg ambik gambar kt sini.Jadi,kunun2 aku ni foreigner yg tgh melancong kt sini lah ni.Dulik ape.Mmgla aku foreigner kt sini.Jadi xde nmpak sgt poyonye.Muahaha!


Poyo cap Ibu dan Anak


Poyo Cap Abah dan Anak


Nilah dia rupa Noritake nya..

Lepas tu,Si SpeckyBee berkobar2 ajak aku pegi Noritake.Nk cari set2 pinggan mangkuk katanya.Whaattt??Pinggan mangkuk??owwhh!Please laaa.aku sgt xminat.Sama xminat dgn barang2 kemas.Tp dia beria2 jugak hajak.Dah apa kena mamat nih?Tetiba je pinggan mangkuk.Dia terlebih feminin ke, atau aku terlebih maskulin???Hohoho!Masuk ke dalam Noritake,aku xde rasa pape pun.Set2 pinggan mangkuk yg berharga beribu2 ringgit tu sikit pun xmemberi ransangan nafsu pada aku.Berkobar2 SpeckyBee memilih.At last,dia tunjuk 1 Set yg dia berkenan sgt2.Nk beli utk hadiah birthday aku katanya. Whotttt????Oh,tidak..tidak!Aku xkan rugikan hadiah birthday aku dgn bende2 cam pinggan mangkuk ni.Rugi mampos!!Baik aku mintak XBox ke,Laptop Sony ke,atau sebarang gadget2 yg best.Ape kejadahnye aku nk buat dgn pinggan mangkuk tu?Xde faedah langsung!So,dlm kereta SpeckyBee membebel2.Katanya,aku la pompuan paling bodoh dia pernah jumpa.Kalau pompuan lain,merayu2 kt suami memasing nakkan set2 macam tu.Hohoho!Aku rasa terpulang pada minat memasing lah.Mungkin bila aku dah berumur 40 tahun nnti,aku akan minat benda2 mcam tu.wakaka!

Jadi,kami pegi hiburkan hati dengan melihat hasil2 lukisan di tepi2 jalan.Sgt marbeles!!Aku suka jugak tgk lukisan2 ni.Mungkin boleh dibeli utk diletakkan di rumah baru kami.Yeah!

lukisan jalanan yg menarik

Then,selepas tu,kami ke Hameedia.Membeli baju kemeja SpeckyBee.Rambang jugak mata memilih.Huhu! Then,pegi ke KFC,dgn tamaknya SpeckyBee beli sebaket ayam goreng.Giler hape?Mcm ahli keluarga ada sepuluh org.Then,pegi pulak ke Big Bite,utk beli nasi beriani yg enak.Dalam perjalanan ke Big Bite,hummm..korang tgk lah sendiri....








Abih camne puasa kt sini xkurus??Xde niat pun nak mencarut..tapi tercarut jugak!!!Dowh!
~Cau Cin Cau!~

13 comments:

Qistina said...

ish ish ruginye x beli anis,murah anis kat sini, belilah jgn x beli..kan fuuad nak bg present tue..huh, tapi kate ler kat fuaad ~tukar~beli present utk birthday fuuad ler~hehehehe

ainiayu said...

itu ke rupanya noritake....lawo gak..tp klu utk hadiah besday tknk le...nk adiah lain yg lg besh...klu speckybee nk bg gak..amik je la..pastu claim la hadiah lain utk besday...kah3x...abih la akak kena blacklist ngan speckybee...miahahaha...

pasal gambo kt bwh tu....tak dapat makcik nk tolong ye anis....hehehe....

aNiS tHe BumbleBee said...

qistina~hehe.ade kwn fuad cakap,kt sini murah berganda dari malaysia.tp tu lah aby.anis ni buta kut brg2 kewanitaan ni.jadi xbape reti nk menilai sgt.kalau beli pun,rugi je aby.tgkla nnti dah siap kelengkapan rumah ktorg nnti,beli lah kut.lama lg kan anis kt sini.man man le dulu.

aNiS tHe BumbleBee said...

ainiayu~aa,gitu la rupanya.ada lg yg lawa2.tp anis nmpak,laptop sony dgn xbox lg lawa.tu pasal xbape nk nmpak noritake tu.tihihi!tu la,dia plg ingat akak la.masa nk beli souvineer tu,dia tnya,kt kak ainiayu tu,beli ape?cewah.nama akak tu sentiasa di bibirnya.cewah.wakakaka!

ainiayu said...

alamak....terharunye.....isy..isy...isy...rase nk nangih lak....muakakaka....

aNiS tHe BumbleBee said...

ainiayu~ekekee!betul kak.antara kwn2 blogger anis,dia plg ingat akak laa..cewwah cewah..ambikla dia jadik adik angkat kak..kekeke!

Atiqah said...

wah kak anis minat gadget?
sme la kte..tp tiqah minat juga brg2 pmpn..minat je tp x de skills... hahhaha
minat menjahit tp tgn kejung mcm ape je ble pegang jarum.
tp ble pegang laptop ke..gadget ke, leh lak lembut tgn ni..aisshhh
pening2..hehehe

ezzati said...

hehehe..blum smpai ms nk minat kot tu...tp, slalu org dh tawen msti minat kan...hehe...

phewitttt..byk tu sebenierrr..

aNiS tHe BumbleBee said...

atiqah~wooh,ye ke?minatgadget jugak eh..hum..best kan.tihihi.alah,tp da kawen sok,lembut ler sikit tangan tu.bab masak menjahit,bila dah tahap terpaksa,jadi terer je nnti.ekeke!

aNiS tHe BumbleBee said...

ezzati~tu ler..belum agi..bukan xminat lgsung,tp gadget tu lagi menggiurkan.ekeke!dah kawin,duk msia,boley le nk beli pinggan mangkuk camtu.sbb nnti jiran2 dtg rumah,boleh tayang.dok sini,nk tayang kt sape.nak pakai pecah pulak,lagi haru!riban2 tu.wuhuhu.

Anonymous said...

mesti x jumpa kedai ceylon tea board tu ek anis? nampak dilmah tea je tuh...hehehe

k.yani rasa mmg bulan nih bulan kaum bapa meroyan nak beli noritake lar....musykil betul apa muslihat depa nih...

aNiS tHe BumbleBee said...

vivavogue~bukan xjumpe,xsmpat cari.sebok mencarik noritake tu haa.pastu dah petang,komfem ttup.

hum..tu la..anis syak,perbincangan depa di rumah kak fareda kut.tu la.ada muslihat disebalik ni.kita kena bijak tangani muslihat depa ni kak yani.muahahaa!

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

hahahaha...

gelak besar aku ..
kena pronounce betul-betul baru menjadik...


rega paintwork tu mahal tak? kang pokai lak aku... hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...