Monday, October 15, 2012

Tak sia2 Jadi org peramah nih.Tihihi!

 Kihkih..okey memula nk bgtau pasal kisah mcmana batu tumbuk boleh pecah dua..Aku tak la seganas yg disangka.Tgk muka pun tau kan,muka tawaduk habesss..wakakakaa!

Kisahnya,hari yg berbahagia tersebut, aku masak nasi beriani dgn kuah dhal segala la kan. Sambil rebus kacang dhal tu, aku buat lempeng kelapa untuk budak2 ni. Sambil2 tu, aku potong ayam. Rumah aku buat masa ni xde lagi pisau besar yg potong2 ayam tuh.Maka,pakai pisau biasa aje.Tang tulang2 tu susahla skit kan. Maka aku ketuklah pakai batu tumbuk.Ketuk2 batu tu steady lagi. Tapi time aku nk pegi kacau2 kacang dhal rebus dan balikkan lempeng, batu tu tergolek sendiri, Kelepek! Jatuh! Korang bayangkanlah 2-2 tangan aku tgh pakai kt dapor. Takkan aku nk sambut pakai kaki. Kang, duduk ward pulak lagi aku dgn kaki berbalut.Hewhew! 

Okay,part lain plak.Weekend aritu,ari sabtu,pegi Tesco beli brg2 dapo.Pestu aku nk cari pencuci muka skali. Aku ni,bangsa, xde stick kt mana2 brand pun la. Hantam sajalahh..Agak2 time byk duit,aku pegila cari  product kaunter.Kalo gamak xberapa berduit sgt time tu,aku tibai je kt rak kedai.

Muka aku pun,alhamdulillah,stok muka org kampung.Tak byk songeh.Tapi bila dah cecah 30tahun ni,aku agak concern la skit.Kang kedut ke apa kan.Kang Speckybee komplen, cari bini muda,dah xpasal2 aku kena masuk penjara sebab bunuh org. Maka demi menjaga kemaslahatan umat, aku terpaksa jugaklah cari produk2 anti penuaan ni.

Aku pun merayau2 kt dlm tesco tu,tgk apa benda yg patut tempek kt muka aku ni supaya bercahayeee.wakawaka! Dtg sorang promoter,aku bgtaulah problem kulit aku kering,aku takut kedut bla2..Pestu dia check2 kulit aku,dia suh aku pakai garnier light saja,sbb kulit muka aku xbermasalah.

Pestu dia siap bagi segala krim mak nenek loreal pakai malam,pakai siang dgn pembaris check kulit kaler kulit kau.

Ni jer brg yg aku beli.RM5.90 sajork.

Ni brg2 aku dpt free.Aku check kaler kulit Speckybee,dah terkeluar pembaris.Mungkin number 20-30 kut..wakakakaa!!! Ampon banggg!


Hikk!Hikk(gelak gatai) tak sia2 aku beramas mesra dgn promoter tu.Dpt gak krim muka free.Wakaka!

p/s:Sapaala kata aku ni sombong tah.Muka skit punya tawaduk ni pun kata aku sombong.Eh,pegi kawen dgn mael lambong laa nk sombong2.

4 comments:

Nur Nainis said...

Dulu-dulu kakak saya ada juga tumbuk cili sampai patah batu tumbuk tu. Batu lama..hehe. Tak adalah tengok muka kak anis pun dah tahu, kak anis lembut orang nya..hehe..Dulu saya selalu jadi silent reader blog kak anis.

Unknown said...

OOOoo.. jatuh rupernye.. hahahaahaha.. dasyat ar.. dalam 1 masa boleh buat 2 3 keje.. super mak nih!!

aNiS tHe BumbleBee said...

nurul aini~lembut?huakakakkakakaakakaakakakaka! Dik..jgn tertipu dik..byk dah kebinasaan yg akak buat sebenarnya...tihihi!

aNiS tHe BumbleBee said...

nafira~haha!haruslah kena jd supermak sbb msk lambat hari tu.kelam kabutttt..huekekeke!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...