Thursday, September 16, 2010

Ya! Aku SedaNg BerbaHagia... :D

Wahai kawan-kawan!! Sure anda pernah mendengar peribahasa yg berbunyik,

"berakit2 ke hulu, berenang2 ke tepian.."
bukan??"

Maka,marilah dengar cerita saya yg bersakit2 ini untuk pulang berhari raya ke Malaysia.Namun begitu, seperti maksud peribahasa di atas, saya sekarang ini sedang berada di dalam mood yang bahagia dan senyum sehingga 360 darjah keliling kepala..oh yeh! Oh yeh!


menanti kapai terobang...oh..debaran kian terasa..gedebuk gedebab!!

Oleh kerana mengikut nasihat rakan Speckybee yang amat bijaksanasini, maka Speckybee telah memilih seat bahagian belakang sekali, kononnya luas dan selesa...Ya, sungguh selesa kepala hotak...Seat harem xboley adjust. Kejung badan aku. Naik pulak dengan stock2 rentung. Ya ampunnnn!!! Rasa mcam duduk kt planet of the Apes. Terkinja sana,terlompat sini. Org suh off henpon, menggedik lagi talipon member2.Lepas tu, pakat2 berdiri, rilex jeee..macam tengah lepak bas stand.Menyandar2 kt seat aku. Dah la time tu ada turbulence warning. Nasib baik aku puasa. Kalo tak, aku goncang2 kapal terbang tu, biar jatuh segala apes2 rentung keluar.haisshhhh! Sabar sabariah...

Dalam pukul 2.45 petang, syukur alhamdulillah, kami selamat sampai ke tanah air. Pestu check in pulak untuk flight ke Penang. Pukul 6.15 lebih kurang, dah sampai Penang. Yesszzzzaa! Cam biasa, family Speckybee yang akan jemput ktorg kalau ktorg smpai kt airport Penang. Then, bila tgk jalan jam gila babang, we all decide pegi ke Padang Kota utk berbuka. On the way ke Padang Kota pun adalah sangat jam. Nasib baik ada jugak air mineral. Kalau tak, maybe aku dgn Speckybee akan berbuka dengan mengorek hidong sesama sendiri secara berganti2.kekek!

Selesai membelasah sepinggan mee udang yg hampeh tapi mahal nak mamps, dan jugak sepinggan besar pasembor yg mabeles, kami pun berkeputusan nk balik naik feri je lah. Tak koser nak membelah Penang Bridge mcm dah nazak aku tgk keadaan trafiknya itu.

Maka, beraturlah kami tunggu turn utk masuk ke feri. Di kala tengah beratur tu, adalah lahanat2 yg tak reti2 nak beratur.Sesedap itik golek je dia potong keta depan. Di kala itu, mulalah idea2 kreatif aku dgn Speckybee utk modify keta ktorg, contohnya, nk pasang lampu brek ketiga dan sportlight kereta ktorg dengan lambang jari tengah. Bengang siot.


11.00 p.m Beratur nk naik feri..Siap boleh berposing2 lagi ktorg kt sini.Mcm nk pengsan menunggu.Pukul 1 pagi baru smpai rumah. Kalo kira2 balik, dah boleh pegi Sri Lanka balik, pestu balik Galle, tido 1 round.Sabar sabariah.....

So, lepaslah satu hazab nk balik kampung...syukur alhamdullilah sebab semuanya selamat. Raya kali ni mmg sgt best. 1, sebab aku dapat jugak solat raya setelah 4tahun berturut2 aku tak dapat. Seken, sebab raya kedua adalah besdei Uyin...weeee!!

So, raya pertama aku mmg beraya kt umah mertua di Guar Cempedak, raya kedua baru beraya kt Baling. Aku ada buat majlis skit utk besdei Uyin. Pakai catering je pon..tak koser aku nk masak raya2 ni dgn penat naik flight dgn segala jam lom abis lagi.Yang bestnya, dapat jumpa member2 skolah rendah aku yg berbelas tahun tak jumpa.Kira cam reunion la kt umah aku time tu. Best woh!

Antara member2 skola rendah aku. Suma dah jadi beranak pinak dah.


Besdei Girl...Video je yg banyak.Time org nyanyi lagu 'Selamat Hari Jadi' dia buat muka blur...kah3x!!lupa plak dia tak paham.So, tukar.Semua kena nyanyi balik lagu 'Happy Birthday' plak dah.


Hai Mami! Hai Dedi! huekekeke!


Reunion skolah rendah Speckybee@KFC Gurun.

Pack betul xtvt raya aku tahun nih. Blogger yg sempat aku jumpa, Gadis Comel. Tu pun dia dtg umah mertua aku. Hoi! lupa nk bagi souvineer Sri lanka laaa... Hang kalut sgt.Padahal barang dah ready dah. Postponed pi kenduri kawen hg la..

Oleh kerana kenmain lagi raya aku tahun nih, makanya, stadi untuk interview 21hb nnti ke laut laaaa....Hep!!! stadi! stadi! lagi 5 hari nak pegi putrajaya nih.Korang doa2kan lah aku ye..aku ni stock gigil kalau bab2 intebiu2 nih.Tambah2 kalo tanya bab2 ilmiah ni.Bab gosip2 artis je yg aku tau.hahahaa! maka,sepanjang 5 hari ni, aku tekad akan baca benda2 ilmiah je.Kohnon!

37 comments:

Siti Noor Aminah said...

hah.. camne boleh lupa nak bagi souvenir tu? huhu. kuciwa btl. cakap nak bagi tea sri lanka bagai. huhu.

abigemok said...

wah akhirnya dalm 4 tahun dpt juga beraya kat kg ye :)

Anonymous said...

hy anis..gud luck 4 ur intebiu.. :)

pssst!..sape artis paling top tawun ni???lalalalala..

sahromnasrudin said...

salam ziarah...selamat hari raya..tak sempat nak turun cana..klu tak leh raya uma awak kan heheheh...

ab@h_Izz said...

Wahh..! Raya sakan la hang noo...takpa nanti soklan interbiu pun mesti pasai raya ku..hu..huu2..

...psst..macam A samad Said la pulak tengok Dedi hang...he..he2

ftrhd said...

moga berbahagia di mana saja..apa pun chill je..heh :)

selamat hari raya!

lupekanje said...

slamat ari raya..dn slamat berinterview...smoga bjaya.. intervw kat mana tuh??

ainiayu said...

selamat berjimba....bila mai putrajaya?...roger akk ye...:)

Mario said...

good luck yer...

|| NaFiRaa || said...

good luck interview nanti.. moga semua berjalan lancar..:)

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

haaa...
nasib baik sempat nak wish; all the best !

baru mula on9 hari ni terus terjah ke sini.

harapan aku nak jumpa ko takde lah jawabnya ya..ko terus balik ke dari Putrajaya tu?

No name said...

sakan beraya upanya... Camat Hari Raya...
Kalu gosip tak payah studi dah memang ada dlm kepala otak.. hehehe

Azmi Sham said...

Salam sis, sakan ko cuti raya ye. Me n my family dah sampai Colombo ni. Kalu ada fb email la kat saya nanti saya suruh wife saya add. FB dia pun saya baru buat sebelum fly ke Colombo...

zaza@mamaHanin said...

salam anis..
waaahhh... mcam2 cerita kat tengh jalan ek.. hehe.. xper lahh.. asaikan dapat balik beraya kat tanah air..
so.. amacam interbiu? ada ok ka?

Ciklinn said...

gud luck utk interview....

best yer raya kat malaysia...

salam kenal dari ciklinn & co

|| NaFiRaa || said...

lamanye cuti raya!!! ke x balik sri langka dah??? kat mesia x boleh bukak blog eh??? rindu dah kat u~

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam raya... heppi hendaknya yek

Zezebel said...

Raya balik Malaysia ke? Sioknya.
Selamat Hari Raya yek.

aNiS tHe BumbleBee said...

Gadis Comel~bukan takat teh sri lanka.ada lagi benda best nk bagi.haishhh! nak ambik gamba pon tak sempat.

aNiS tHe BumbleBee said...

kyuubi~kekeke!manadee..aku tiap2 tahun balik raya.cuma xdpt solat raya je.huahuhua!

aNiS tHe BumbleBee said...

MDT~hehe..tenkiusss!! tade ngetop2 pasal raya umah mertua.kene sopannnss..kekee!

aNiS tHe BumbleBee said...

sahrom~haa,tu laaa..aritu ingat nk tempek peta lam blog.tp tak sompek la plak.nk fly sgt2 dah.isk!

aNiS tHe BumbleBee said...

abah izz~hahaa!! adik beradik a.samad said tu.jgn xtau.kekeke!

aNiS tHe BumbleBee said...

fitrihadi~yeaaaahhh!! chill laah kan..
camat ari raya..!

aNiS tHe BumbleBee said...

lupekanje~maceh..intebiu kt putrajaya.

aNiS tHe BumbleBee said...

kak ainiayu~isk,xdan nk jumpa jugak kita kan...xpa2,next time plak.

aNiS tHe BumbleBee said...

mario~ maceh... :D

aNiS tHe BumbleBee said...

nafira~ maceh jugak... wink!wink!

aNiS tHe BumbleBee said...

azrina~tulah diaaa!!! beremail bagai.bukan main.last2,lukisan xdpt beli,jumpe pon xsmpat.insyallah next2 month aku balik lagi.yihihi!

aNiS tHe BumbleBee said...

lizzie~hahaha!tau xpe.ckp je artis mana ye dak.malaysia?sri lanka?hahaha!

aNiS tHe BumbleBee said...

azmi sham~wallaaa..da sampai SL eh..selamat menjalani hidup kt negara ni la ye..ada time free kita lepak2 kt colombo.

aNiS tHe BumbleBee said...

zaza~keke!tulah dia...dugaaaannn...tp best balik raya ni.berbaloi2.

aNiS tHe BumbleBee said...

ciklin~maceh...huiii...memang ler best raya kt msia.sorgaaaaa!!

aNiS tHe BumbleBee said...

nafira lagi~kekeke! ayoo,sorilaa..ni nk start balik la ni.hahahahaa!

aNiS tHe BumbleBee said...

brutal solo~hepi!hepi!hepi!

aNiS tHe BumbleBee said...

zezebel~wuii..syiookk!!

Unknown said...

Salam..anis.. u made my day dgn entries u yg giler2 bab sri lanka.. actually i walking cari info psl Sri Lanka sb tgk dlm game show AXN.. So jumpa la blog u.. in fews hour sy baca berpuluh entry u.. sy sdg terlantar ats katil krn kemalangan. Mmg boring stay sorg2 kat rmh bile en.somi krj opis hour.. Sy tertarik dgn beaches kat Galle tu.. OooMakkkKau... even entries u sume yg lama, tp sronok giler baca.. tq babe.. mmg niat hjg 2015 nk bcuti di Sri Lanka krn i jiwa nature sgt (itupon kalo blh jalan).. tq babe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...