Tuesday, September 7, 2010

BiLa EnGiNeeR MuLa MeNjaHiT.....

Ini adalah satu lagi bakat terendam Speckybee. Menjahit! Heran aku.En.Speckybee ni feminin betul laa..aku rasa, besok2 kalau aku keje, aku nk suh dia duduk umah lah, buat keje umah lak.huekekkee!

Jom kita lihat, apa projek dia sempena raya ini!


Bila aku tgk draft dia, cam rupa drawing badminton court pon ade gak!


Inilah dia, Projek XXX Speckybee..


Baju Kurung Uyin!!!!!


Ukur sample baju..


Tanda2 kat kain...


Start potong kain.


Close up skit bapa yg gigih ini..


Kain yg dh siap dipotong..

Kitorang mmg xde mesin jahit. So, jahit tangan je occay...Silalah kagum!

Tadaaaaa!!!


Dah siap baju uyin....


fewit!! best tak uyin pakai baju abah jahitkan???Ngehehehee!!

Tahniah Incey Speckybee..Besok2 jahit baju dinda plak ye. Dinda nak baju pesen Dato' Siti Norhalijah...boley???

26 comments:

Liyana said...

alahai kagumnye kak.. mesti rase terharu gitu kan? harus tabik spring ni.. hehe

sahromnasrudin said...

sila ambil kad raya di entri terbaru sy

SURIA AMANDA said...

wahhh...kagum2..biar betul hubby u ni...boleh jahit baju?mcm x caya jer..tapi dari gambar x kan nak tipu kan...

izyantyPersonalTaste said...

untung tol dpt husband cam2,pandai buat baju lagi hehehe...

nanti kol 11a.m cek nama pemenang contest merdeka kat my blog ek.

Anonymous said...

ya Allah..speechless..untung la anis oiii dpt asben rajin cenggitu..

lawo baju uyin..

selamat hari raya maaf zahir batin dar MDT sekeluarga buat anis & family :)

Suhana Shahril said...

Biar betul mu anis

Teror lah laki hang jahit baju.
Susah nk nengok si suami (yg bukan kejanya tukang jahit) pandai jait baju.Cayalah!

aisha mimi said...

aku salute la kat puaddd..hehe..

aNiS tHe BumbleBee said...

liyana~haha!mimpi apa la entah encik tu nk menjahit.

aNiS tHe BumbleBee said...

sahrom~wokeh..maceh naa...

aNiS tHe BumbleBee said...

suria~kekeke!mmg dia yg jahit.sy mmg xde harapan dlm bidang jahit2 ni.tgn mcm batu.agagaga!

aNiS tHe BumbleBee said...

izyanti~tu dtg angin rajen je tu..haha!

wokey,nnti saya terjah!

aNiS tHe BumbleBee said...

MDT~muahaha!kobar2 dia nk buat baju utk anak dara dia.nk bg anak dara dia kagum.

selamat hari raya utk MDT sekuarga ye.. :D

aNiS tHe BumbleBee said...

suhana~itulah dia..kezutann di bulan puasa.kekeke!Dia mmg terel jahit pun.baju koyak2 suma dia yg jahitkan.aku guna mesen je reti.pakai tangan2 ni nan reti laa..

aNiS tHe BumbleBee said...

mimi~hahaha!sok jumpa,tabik kt dia no!

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

bagus2...speckybee boleh geng ngan akulahh.. suka jahit-mahit ni..

kalau ko nak suh aku jahitkan pun boleh... no hal..

|| NaFiRaa || said...

muahahaha.. kagum giler!!! tetiba rasa termalu plak ngan hubby u.. ai yang ade mesin jahit pon malas nak menjahit.. tapi hubby u boleh siapkan baju kurung ngan jahit tangan jek!!! malu!!!!

aNiS tHe BumbleBee said...

azrina~kekeke..tu dtg mood je tu.wah,ko terel jait eh..best nyaa laa..asal aku tak reti ar?ar?tensi je.hahaha!

aNiS tHe BumbleBee said...

nafira~kekeke..kalo u yg kt jauh tu malu,yg ai ni,bini dia duduk dlm umah dgn dia lagi laa malu.wahahahaaa!tp xpelah.buat xtau je..kita pandai bab lain kan?kan?wahahahaab!

Kancilbiru said...

aku pun terkagum dengan kegigihan laki hang...tukaq position la..suh dia dok umah pulak..ekeekeke

ainiayu said...

give me 5 puad....jgn risau...akk pakai sarung tgn....kekeke....kagumnyer....leh la geng pas ni....hahaha...anissss...pas ni soh puad wat baju budak2..pastu anis juai kt kedai anis tu....:P

Anonymous said...

sangat kagum!!!
lepas ni bole tempah baju liza & alesha senang sikit xyah hntar malaysia ;))

aNiS tHe BumbleBee said...

KB~kekeke!kalo gaji aku sama byk dgn dia besok2 ni,konpom aku nk tukar position gak.bohsan duduk umah lama2 ni.hihi!

aNiS tHe BumbleBee said...

kak aini~huekekke! takut ngat aih.pakai2,relai plak nnti.dah la jahit tangan ja.

aNiS tHe BumbleBee said...

liza~kah3x.dah tak payah laa..kejang badan ko pakai baju tu karang, sbb takut koyak rabak kalo gerak2 badan nnti.hahahaa!

cik_ah82 said...

siyes..mmg kagum btoi la..hhehe..baguih sungguh!!!

vogue said...

wuiyoooo....mitali okehhh...mitaliii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...