Tuesday, March 26, 2013

Review Product - Shaklee

Allrite, sebelum2 ni ramai member2 yg kongsi macam2 problem dengan aku. Tapi aku takde solution. Tp skang aku mcm dh nmpak cahaya, untuk aku share dgn member2.

Aku dengan Shaklee ni dah lama sebenarnya. Dari zaman mak2 aku dulu lagi. Tapi aku tak konsisten. Lagi pulak aku kt SL, nk ambik stock tu mmg ke laut lah kan.Aritu ada reader bg aku link dia kt shoutbox.Tp shoutbox aku kena attack dgn malware,jahanam terus.Dah aku terkapai2 cari ejen shaklee.minta maaf sangat2.terpaksa aku contact kawan skolah rendah aku yg jadi ejen shaklee.

So, bila dah balik Malaysia ni, aku cuba untuk konsisten balik. Aku mulakan dengan ESP masa aku preggy, set berpantang dan sekarang set menyusu.

Ni aku bg testimoni berdasarkan pengalaman sendiri ye.

Okey, aku pregnant yg ketiga dan menyusukan anak kedua. Anak kedua aku mati-matian tak nak botol. Masa tu rasa betul2 terseksa. Speckybee still kt SL. Aku sorang2, handle anak2. Penat xpayah cakap, dah tu aku kalau preggy, mmg lembik habih. Menyusu pulak lagi. So, aku ambik ESP. Yes, ESP semata. Aku xberapa tau sangat produk2 shaklee ni. Yg aku tau, ESP selamat utk pregnancy. So,aku ambik itu. 

Alhamdulillah, aku boleh survive, preggy, sambil menyusu anak, dan at the same time pindah ke JB, waktu bulan puasa. Bayangkan. Sangat xlarat. Tp pagi aku consume 2 sudu ESP + jus apa2 + oat. Sangat membantu. Aku tekankan kt sini, MEMBANTU.  Bukanlah nak kata pas minum ESP terus jadi mcm popeye, timbul muscle pestu gedebuk2 lari sana sini. Takk..tapi di saat aku lembik, ESP bagi tenaga, untuk aku masak time berbuka, untuk menyusu anak no. 2, untuk kekal cergas sampai waktu berbuka.

Lepas je bersalin, aku malas dah nk ambik set2 bersalin yg lain. Dulu masa kt SL,aku mmg ambik set Leesa formula sbb ada yg tungku tu. Tp dah balik msia, ape dehal dgn tungku tu kan..baik pakai yg batu punya.Ngeh2. Aku ambik set berpantang, dan wahh...save beratus ringgit sebab biasa set bersalin aku dlm 300-400ringgit. Pestu konfem makan tak habeh pasal anak jaundis.huuhuu!

Aku ambik alfalfa which is aku rasa sangat2 bagus aku rasa. Anak aku jaundis gak. Mmg normal la kan, nak2 premature baby.Tapi, jaudis dia turun sgt cepat. Mungkin sebab alfalfa adalah milk booster, susu aku produce banyak, baby menyusu banyak, baby pun membuang banyak. Ini yg menyumbangkan jaundice dia cepat hilang. Kemungkinan lah kan.

Tapi perkara yang paling aku puas hati pasal alfalfa, masa baby 2bulan, aku pegi pasang implanon, bersekali buat pap smear. Sebelum ni, biasalah masa preggy mmg ada discharge. Lepas tu, pas bersalin, xlama tu buat pap smear mesti ada discharge dan kena masukkan ubat yg mcm panadol soluble tu. Kali ni, sangat bersih!

Result pap smear aku yg clean & clear :)

Mcm yg dihebah2 kan kt FB korang, ESP ni bg kulit cantik, aku xberapa percaya sangat mula2.. Sebab aku mmg jenis kulit yang kering dan terpaksa pakai lotion sentiasa. Tapi bila aku start consume ESP constantly, aku perasan kulit aku makin moist. Kulit moist pada aku adalah, aku nk kuar xpayah pakai foundation utk yg kulit kering tu dah. Bedak pun xjadi cakey. Tapak kali, lutut,siku dah xkering mengelupas. Aku anggap tu sebagai bonus sbb aku xambik ESP utk kulit pun sebenarnya. Lepas dh lama2 consume, kulit semakin baik. Bila kena panas xrasa tegang dan sakit dh. Aku suka hati!!
Ni kt CA nak pasang implanon + buat pap smear.Amboii..ramai kwn pm aku kt FB ckp aku kurus.Wakakaka! Aku tak la kurus, tapi kali ni berat aku xlah naik teruk sgt. Anak tiga ni, aku rasa syukurlah berat aku tak cecah lagi 80kg. Kalau ikut keturunan aku, 80kg senang2 je tuh.

Okey, kita citer pasal berat badan lak. Pas banak = berat badan mencanak. Aku masa preggy berat xnaik. berat baby je naik. Sebab aku mmg sentiasa alah teruk. Tapi pas bersalin, dah pulak fully bf, nafsu makan aku mmg mcm setan. Pas aku bersalin Uyin, berat aku naik 5kg-10kg,pestu turun balik. Pestu bersalin bam, berat aku naik 7kg homaigod! Pestu tak turun2 sampai la aku preggy Nasuha, berat turun skit dan menten kt situ. Tak naik tak turun. Pas bersalin Nasuha, naik berdikit2, 2-3kilo, turun naik gitu. Tp, alhamdulillah, tak naik teruk sangat macam dulu2. Sekarang berat adalah 55-56kg. Target nk turun ke 50kg sudah lah. Aku rasa not bad sbb cara2 aku mentekedarah lepas bersalin Nasuha adik skit je dari Godzilla punya mentekedarah. Brownies mmg 2hari sekali aku bakar, xcampo lauk sedap2 kt msia, tak campo pegi makan yg special skit masa wiken. Ikutkan boleh naik 10-15kg gak tu. Tapi aku consume ESP pagi, tahan sampai lunch. Lunch aku makan. Malam pun aku makan. Senamrobik adalah 15 minit..bukan sehari..seminggu bai..hahahahaa!!!


Aku tak sangka baby yg lahir xsampai 2kg ni, boleh jd tembun mcm ni lepas 2bulan. Alhamdulillah.

Ni gambar latest @ 3month. Diaper saiz M dah xmampu tampung badan dia. Lepas ni share diapers dgn K.Ngah pulak. Berat sekarang aku tak sure. Bulan lepas 5kg lebih. Yg untuk 3bulan, kamis ni baru nk check up.

Itu review diri aku sendiri la. Ada lagi lain2 produk mcm mealshake yg aku bagi bam2 minum. Percaya atau tak, si bam2 tu dulu ada masalah kurang berat badan. Line kuning. Bila pegi klinik nurse membebel. Aku adalah benci kena bebel. Jadi aku try mealshake, dan nah, xpayah ckp banyak, tengoklah sendiri pipi dia yg gedabam gedebum plus kulit gebu sekarang.

So, bg sesapa yang nak try Shaklee, aku rekomen lah. Sebab Shaklee bukan ubat, dia adalah supplement.  Sebab kita zaman sekarang bukan mcm zaman nenek2 kita dulu yg makan rebus2, ulam2 sentiasa. Kita tibai kepsi lah, togok air gas lah, jajan mak nenek apa semua xkira lagi. So, supplement ni lah yg akan back up zat2 badan yg patutnya ada dalam badan kita tu dari hilang.

Untuk yang berusaha nak dapatkan zuriat,ada masalah keputihan, untuk yg preggy, untuk yang berpantang, untuk yang menyusu, untuk yang nak kurus, nak gemok,nak sihat, nak lawa, aku sajes try Shaklee. Tapi janji consistent lah. Apa2 benda pun kalau kau tak istiqomah, mmg bai bai laaa kan.

Nak beli Shaklee, boleh beli dengan aku pun boleh, nk beli dgn org lain pun boleh. Buat masa ni aku jadi member bukan untuk bisnes pun. Aku yg consume dan share dgn family. Tapi kalau nk beli dengan aku pun, di alu-alukan lah.Aku mmg bagi buta2 harga ahli pun. Untung2 aku dpt bonus ahli ke. Kan ke bagus tolong surirumah yg lemah mcm aku ni.Kehkeh!

Kalau nk tanya apa2 pasal Shaklee, boleh email aku kt artneys@yahoo.com(email ni je aku on kt hp.aku slalu malas nk bukak lappy). Nak whatsapp/sms pon boley @ 0193297199. Kalau rasa2 nk pegi beli sendiri kt Shaklee pun boleh, tp kalau ko pegi nonong tanpa ada membership, ko dapat rege retail. Jadi korang boleh lah pakai ID shaklee aku 908304 untuk dapatkan harga ahli. Kurang2 kalau point aku banyak, dapat lah aku duit sikit.Hihi.

Pasni, yang selalu ngadu kt aku pasal problem tu, aku harap problem korang solved, atau sekurang2 nya getting better. Aku hanya share pengalaman. Mana la tau, kut2 kena dengan korang ke kan. Syukur alhamdulilah lah.Kita berusaha, Allah yang tentukan. Janji usaha tu ada. 

#smile.

11 comments:

shaliza said...

menarik..boleh cuba ni:-)

Siti Noor Aminah said...

ok2, sy berminat dgn shaklee. sy email akak sekarang ye. hahahaha

aNiS tHe BumbleBee said...

shaliza~ye..sila..sila.. :D

aNiS tHe BumbleBee said...

GC~ ye puan siti.brg puan besok di pos.selamat mendemokkan emran.kihkih!

Unknown said...

ya Allah bambam nya bb, gerammm

yup! shaklee mmg bantu.. alfalfa i consume during bf mmg totally works for me :)

babybugmum said...

tenkiu belikan yay :)

aNiS tHe BumbleBee said...

kak mast~kan??insyallah membantu la jugak utk sy yg susu xberapa meriah sgt ni..wee!

aNiS tHe BumbleBee said...

saza~kihkih..sesama..sbnrnya bukan aku yg pegi kedai beli,member aku yg tolong belikan & pos.tq utk dia.wink wink!

Intan Alias said...

hye, saya just blogwalking sbb sy br dalam seminggu try shaklee. so far ni sy mmg nmpk hasil cuma tak semeriah yang di tunjukkan blogger ni dan lain2. tp saya positif je la, sebab niat nk bf anak sepenuhnya (skang sy mixfeeding) cek up 3 bulan semalam bby naik 600g dari 5kg. so sedey. tp saya percaya lain org mgkn lain result. neway thnks sbb blog2 mcm anda ni buat saya positif more.

Unknown said...

Sy kenal shaklee melalui set berpantang. Terus jatuh hati jadi ahli. =) Semalam start cuba ESP. baca entry ni, rase nak cuba mealshake lak sbb baby sy pun kurang berat gk.

Anonymous said...

lain dah ye mna yg awak kutuk shaklee tu?cian awak.dah nak colosing rm x ckup ehh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...