Tuesday, May 19, 2009

SRI LANKA MENANG PERANG!!!

Waaah!sejak 23 Julai 1983,(lebey kurang sebaya aku jee masa perangnye tuh) negara Sri Lanka ni berperang dgn gerilla LTTE,akhirnya tamat jugak.Jadi esok dgn rasminya mereka menyambut kejayaan berakhirnya perang tu.Kami kt Sri Lanka ni dapatlah cuti lagi..hua!hua!hua!Tambah lagi 1 cuti umum kepada negara yg dah memang sedia byk cuti umum ni.hehe.

Aku secara peribadinya nk ucap tahniah ler pada President Sri Lanka ni..dia mmg berani siot.kalo presiden2 yg sebelum ni,tergegeh2 nk abihkan perang.berlarut2 smpai 26tahun.dia sekali jalan jer.pedulik ape obama nk sound ke ape.dia fikir kebaikkan rakyat die.tak perlu ada campur tgn pihak luar.pihak luar tu lagi menyibuk adalah.tukang tambah masalah.aku rasa,patutnye pemimpin malaysia yg sekarang ni pun begitu.ade pendirian beb..PENDIRIAN...ni da mcm lalang je sumer aku tengok.xde motif pun nk jadi pemimpin.masing2 poyo je tunjuk bagus.sama je laa sumer tu..UMNO ke,Pas ke,PKR ke..parti kepala lembu kee...sama je..mcm budak bodoh bertumbuk2 dlm dewan.MEMALUKAN!tau tak???aku kt sini tgk tv..dorang citer pasal negara malaysiaku yg tercinta tu...tapi cerita yg memalukan.Tolonglah baca balik kisah2 nabi,para2 sahabat..camne jadi pemimpin..ni pegi bace cara2 hitler jadik pemimpin.so,jadilah perangai cam tentera nazi!dah..dah..aku taknak bebel lagi.lagipon aku ni surirumah aje..siapala aku kan..tapi aku pun ade hak suarakan pendapat aku ape.eh,ke da tak boleh???..ntah.dulik ape aku!

kat bawah ni aku selitkan video prabakaran...mayat dier yg kene tembak kt kepala tu..kalo sapa2 yg ngandung,lemah2 semangat cam Specky Bee tu(matila aku kene tunjal karang!!) tak digalakkan tengok.kang memalam ngigau,nyusahkan aku pulak nk kene kejutkan kasi sedar diri balik.muahahahah!en.specky bee,jgn maree yee..huhu!

P/S:kalo korang tak faham ape pembaca berita tu ckp,sila abaikan.aku yg 2thn kat sini pon tak paham.hahhaa!

video

11 comments:

ezzati said...

hehhe..mmg betul la apa awk ckp tu anis..kat sini org sibuk kena buang keje..dia bole kecoh gaduh2..baik gaduh pk cmna nk tolong org kena buang keje

aNiS tHe BumbleBee said...

ezzati-betul2!stuju!bodoh betul.ekonomi dah lar tak tentu arah skang ni.rakyat2 sumer tgh susah.dia boley gaduh cam bdk2.kalo saye jadi PM ke,saye lempang sorang2 dgn selipar jamban.sengal betul!

GuruBashid said...

Saya percaya ini berita baik buat pimpinan Malaysia dalam menangani dan menghadapi minoriti tertentu yang perjuangan mereka seakan-akan Tamil Elam

aNiS tHe BumbleBee said...

gurubashid-harap2 begitulah.tak henti saye berdoa smoga malaysia aman damai.semoga pimpinan malaysia lebih matang dan bijak dlm menangani masalah negara.takut2 jugak,sbb sabda nabi,antara tanda2 kiamat ialah org bodoh menjadi pemimpin.alahai...

Eisha said...

mmg pemimpin msia skrg ni rmai yg jg kepentingn diri sendiri..tu la hasilnya smp bertumbuk dlm dewan..

sti lankan byk cuti ke?? haihhh ni yg tetiba rase nk keja kat sri lanka ni..(statement di buat semata-mata untuk cuti lebey :P)

aleena said...

eeeuwww mata dia..
menakotkn..huuwaaaa jgn teringt jgn:P

aNiS tHe BumbleBee said...

eisha- nk keje kt sini eh..kekkee..lupakanlah..cuti byk pon,xde tempat nk pegi.xde makna idup tanpa soping complex.hua!hua!

aleena-aaa,tulaa..da pesan tadi..puh!puh!saye da jampi dah.kang tido bace doa,jgn luper!

Khairul said...

Aku ada baca pasal ketua pembrontak ni. Tapi memangmenyedihkan la gambar dia mati cam tu. Takut ada juga.

Kau duduk sana tak rasa bahaya ke?

aNiS tHe BumbleBee said...

khairul- hum..takut ler jugak kan tgk mayat dia.tapi dgr2 citer,bukan mayat dia pulak.ntahler.aku tggal kt selatan sekali.jadi takdela nk terasa sgt.yg markas dier tu kat utara sekali.yg slalu kene bom tu kat colombo.alhamdulilah stakat ni xde pape lagi.hanya berlindung kepada allah..

vivavogue said...

rasa nak tunjal2 plak kepala owner stesen tv kat cni manjangler tunjuk mata prabhakaran yg terbeliak tuh...huhuhu

kot2 nak tunjuk sgt pon muka org mati...agak2ler tutup mata dia dulu....

ngeriiiii

aNiS tHe BumbleBee said...

vivavogue-hihi..kalo tutup mata kot org tak kenal ke kot.erkkk!anis pun kene gak tunjal sobab lotak video mato die terboliak kek situ.skang da kuar video die menari2lah,angkat beratlah.hahahah..mcm2!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...