Wednesday, November 6, 2013

Telekung Cardigan yg super duper best!!

Masyarakat Malaysia, Indonesia mmg kalau nk solat sgt tertib..pakai telekung. Kalau pergi kt negara jauh2 skit, mmg xdapek laa nk jumpa telekung solat. Depa sana pakai pakaian biasa ja. Tapi yg tak bestnya, telekung dh jadi mcm benda wajib pulak. Ada yg sampai xmau solat sebab xbawak telekung? Haaa? Sanggup tinggal solat semata2 tak bawak telekung. Alasan apakah itu?Kemon la..xbest laa camni.Tak cool langsung kalau tinggal solat.Solat tu kan tiang agama.Takda tiang,habihlaa runtuh segala2nya..No..no.never do that.Tak cool langsung!

Kalau tak tinggal solat pun, solat di hujung2 waktu, sebab nk mencari surau lah pulak.Pestu dah lambat, terkocoh2 solat, xtau solat berkualiti ke tidak.Sobbs.

Selalu org2 yg macam aku,yg kuar pakai jeans,blouse,baju kurung,tudung empat segi biasa2 je..rasa xberapa nk selesa kalau nk tunai solat macam tu je. Sebab dh mmg jd customary kita,nk solat,mesti nk bertelekung.Kalau tak,mcm..eh,nampak ke tak aurat, eh..eh..tah hapa2 setan dok cucuk2 time solat tu.

Masa aku kt SL,mmg susah la sgt2 nk cari surau kt shopping complex mcm kt Msia ni.Mmg xwujud la pun. Nk solat,pegi masjidlah. Nasib baik ada masjid gak.Kalau pegi kt negara2 yg masjid pun julung2 je nampak, camno?macam aku,selalu sangat travel. Nk kena usung mcm2.Brg anak lagi,brg aku lg.

Masa panjat Adam's Peak, masa mendaki bukit kt Nuwara eliya, masa tu aku wish sgt, ada pakaian yg buat aku konfiden utk aku solat. Waktu tu aku solat pakai shirt,jeans,stoking.Solat atas tanah je.Ok mmg ok, tapi dah nama pun melayu, mesti nk bertelekung gak kalau nk solat.

Ni masa nk mendaki adam's peak.

Ni masa kt Nuwara Eliya nk mendaki world's end.

Boleh refer kisah2 pengembaraan kami yg ni di :

Bila aku jumpa telekung cardigan ni, aku rasa mcm waahhhh!! ini yg aku cari2 selama ni. Sebelum ni,kalau pegi memana, mesti solat terlambat, dh nk ujung waktu baru dpt jumpa surau. Dh jumpa surau, telekung plak, astagaaaa berkepam sampai pening kepala baunya. Ni mmg realiti yg rakyat perempuan kt Malaysia hadapi. Org lelaki senang la, sup sap2 ambik wudhuk, solat, zassss....

Aku ckp dlm hati, kan best, aku pon boleh zasss camtu. So, skang alhamdulillah...dh boleh zassss... Nak lepak kt taman memana pun okey..azan je kt henpon, dh boleh ambil wudhu', solat. Tak payah kecoh nk cari surau, xpayah kecoh nk usung beg2 telekung, boleh solat dgn penuh tenang dan di awal waktu. Aku paling benci bila org lelaki pandang aku, eeeiii..lembab laa kalau bawak pompuan. Byk songeh. Huh!

Untuk pengetahuan korang, aku daki adam's peak dgn bukit kt nuwaraeliya tu, aku sensorang je makhluk wanita paling comei kt situ. So,aku sedaya upaya xmau tunjuk yg aku ni lemah.Sebab aku rasa mcm aku jadi wakil kepada wanita2 yg lain.Hihi..aku la rasa..depa tah xrasa apa pun kot.haha.

Sempena maal Hijrah.aku nak ajak diri aku, dan hampa semua berhijrah to be a better muslimah. Solat di awal waktu, walau di mana kita berada. Dalam flight pun rasa selesa pakai baju ni,sambil solat menghormati waktu. Pendek kata, cardingan ni mmg best dan menepati apa yg aku nak selama ni.


 Nampak? Dari cardigan yg lawa dan stylo, boleh transform jadi telekung, bebeh! Love it!

 Ada banyak warna pilihan..pilih yg mana suka.

Ni limited Edition.. Cardigan bercorak. Sapa cepat dia dpt. Bukan senang nk cari cardigan labuh yg bercorak mcm ni, siap boleh transform jadi telekung lagi. Fuh.

Yg ni pulak..telekung berlengan..Sangat puas hati, xpayah risau kain telekung terselak ke, atau nk pegi melontar pun sgt mudah kalau pakai telekung ni. Best! best!


 Yg ni, satu set telekung Lycra high quality. Sangat sejuk, selesa dipakai. Nak berlama2 dlm telekung kt umah, mengaji ke, wirid ke pun best. Biasa aku kt umah, pakai telekung biasa tu, agak panas skit.Nak berlama2 sgt, anak nk menyusu la apa la..aku menyusukan dia dalam telekung, dia menggelupo, tak selesa sbb panas dlm tu. Kalau pakai yg ni, nyamannn je rasa..sambil menyusu anak sambil mengaji, wirid, selesa sangat. Dapat la berlama2 skit.

Kt mana nk dapatkan? Boleh pegi website kedai aku: anisshop.com.my.  Aku ejen berdaftar untuk semua jenis telekung yg best ni kt Malaysia.Harga aku,mmg harga minima yg supplier tetapkan.Takkan jumpa lebih rendah dari ni. Yg belum register as customer boleh register, then add brg to shopping cart, check out. Kalau xberapa faham sgt cmno nk beli, boleh refer kt bahagian bawah website, bahagian 'HOW TO ORDER'. Kalau xtau, boleh je antar request kt aku, atau whatsapps je aku. Alah, tapi korang ni mmg kaki shopping online. Sah2 la reti kann...kekeke!

Jom,kita HIJRAH!

p/s: nk tnya anything psl shaklee,no prob.whatsapps @0197123243.Bulani ni promo vivix.super duper best jugak!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...