Friday, September 14, 2012

Hadiah untuk budak-budak 'baik'

Kalau sapa2 yang tak perasan, 2org ni adalah anak2 aku..bukan suku sakat mahmeri ke apa.

Skang ni tiap2 pukul 5ptg terpacak, kwn2 uyin dtg umah,ajak main. Sejak2 ada basikal ni,sakan sungguh dia.Semalam dok berlari2 tak ingat dunia, kelepuk jatuh,dptla cenderamata.

Dah xpasal2 berparut anak dara aku.

Melalak2 la beliau mcmkan org hilang kaki.Aku bersih2kan sapu ubat, suruh dia rehat atas katil.Si adik gelak mengekek2 tgk k.long melalak. Mula2 syg2 pipi k.long. Lepas tu, KELEKUK! Dia ketuk kaki k..l.ong dgn botol bedak. Meraunglaaa k.long.Gila azab jd kakak ni.

 Nampak? muka penuh notty dan kepuasan lepas ketuk kaki org.

Pestu mlm, Si adik sebok kira anak tangga. Uiii,bukan main seronok.Bila org larang marah kita balik. Ujung2....

Nilah hasilnya............dahi berderemen!
Lain kali lawan cakap mak, ye nak?

Memecutlah Speckybee turun bawah ambik ais.Tapi nk buat camna. Melalak sekejap ja.Pestu boleh sengih bila org ambik gamba. Komander junior la katakan. Kami panggil dia komander sebab dia sama birthday dgn adik Speckybee yg komander tu.Kehkeh!

Yang kakak,lari menangis atas katil.Punyalah sedih sebab adik sakit. Sayang sungguh kt adik dia.

 Manja ya robi. Semua bagi muka kt dia sorang saja...

Semalam sikit2 merengek, aku pun xlena tido. Pagi bangun nk masak untuk jamuan raya ofis Speckybee.Mengantuk gila sambil masak. Harap2 okeylah semua.

Aku pun tak pasti tajuk resipi yg aku masak ni. Aku main campak2 ja. Resipi ni aku buat saja2 untuk anak2 aku lunch aritu. Budak2 ni mmg suka makan pasta2.Apa2 pasta ja lah. So, aku tibai je.Tapi alih2 sedap pulak aku rasa.So,here's the recipe. Untuk sapa2 yg mcm boring nk makan nasik,ataupun bangsa pemalaih nk pikir lauk apa nk masak arini, ataupun untuk anak2 yg xberapa ada selera nak mkn sgt, boleh try. 

Spageti (rebus dulu) ---ikut keperluanlah byk mana nak.
Daging burger/daging cincang dan jugak meatball untuk menambah kenikmatan mengunyah.
bawang putih,racik halus.
bawang besar,potong dadu
Tomatao,potong dadu
Cendawan Shitake,potong nipis
Lada hitam,tumbuk 
Mentega/majerin untuk tumis
Carrot dgn parsley utk garnish.
Garam dan perasa secukup rasa.

Cara dia, simple nk mati.

1.Panaskan mentega
2.Campak bawang putih,bawang besar,daging
3.Kaco2, campak tomato
4.Masuk spageti,Gaulkan
5.Tabur lada hitam & cendawan
6.Rasakan dengan garam dan perasa. Gaulkan, Tutup api.
 7.Carrot dgn parsley,nk gaul skali pun boleh, nak tabur pun boleh.Suka hati.Tekak kau jugak nk telan.
8.Tunggu apa lagi. Belasahhhhh!

 Ni aku buat pagi tadi.Suruh Speckybee sagat carrot. Punyalah besar,mcm nk jamu dinosour.Nasib baik dia laki aku. Kalo adik aku, dah lama aku sagat2 muka dia.Hinsss!

Okey,selamat mencuba. Maksud aku recipe ni lah.Bukan ketuk kaki anak kau dgn botol bedak.LOL. okey buleh blah.Haram tak lawak!

10 comments:

Unknown said...

hehehe..2 2 boleh hadiah..hehe
xpe bg pengajaran skit..spaya hati2..

comel ape akak dekorasi sagat carrot tu..itu la seni..hehe

NenetPenne (NP) said...

spaghetti goreng laa senang...

aNiS tHe BumbleBee said...

nens~haah..comel laa sangat..untuk anak dinosour la kut..kihkih!

aNiS tHe BumbleBee said...

NP~kikiki!Nk cari nama italian2 skit,tp tak dapat2 idea.kehkeh!

Siti Noor Aminah said...

jenuh beli bedak lagu tu.. hahaha..

|| NaFiRaa || said...

hahahha.. muka putih kalah tepung gomok.. pengsan lah ibu dia kena beli bedak tiap2 bulan~

nottinye muka adik.. geram tengok!!!
ciannn~ tak pasal2 benjol.. delisha pon suka main kat tangga.. ari tuh pon tergolek sama2 bakul susu dia.. mueheheh..

aNiS tHe BumbleBee said...

GC~ habih bedak yg ni,nk ganti dgn tepung gandum sudah.murah skit.haha!

aNiS tHe BumbleBee said...

nafira~bajet gebusss masing2.

keke..biarkan...budak xnak dgr ckp centulah.tp itupun tak insaf2 lagi.nakkk jugak panjat tangga tu.iskkk!

pB said...

budak , kalau tak aktif , kita pulak yang naik risau

aNiS tHe BumbleBee said...

pB~haa,betul2.biarlah nk huru hara rumah pun,jangan sakit sudah..susah hati kalau budak2 ni sakit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...