Thursday, April 16, 2009

AnD tHe LoNeLy eNgULf Me....

Ati kecik aku tiba2 tersentuh hari ni...

Honey bee hari ni punyalah nakal.kacau rabbit lah,tumpahkan nasik laa,tuang sabun lah,macam macam.nk terkeluar anak tekak aku terjerit2 marahkan honey bee.eeeiii,geram betul.
aku dh la sibuk nk masak pulak nih.then,aku bawaklah dia ke playroom dia,suruh dia main2 kat situ.dia pegi ke rak buku,ambik buku fav dia,Noddy.dah pulak suruh aku baca.yg aku ni berpeluh2 nk buat keje umah,nk memasak,time ni pulak dia suh baca kt dia.kesian pulak.aku pujuk dia,aku cakap,"kejap lagi ibu baca ye..ibu nk buat keje kejap,ok sayang?"
dia diam aje.aku tinggalkanlah dia sensorang dlm bilik tu sebab aku nk berjuang kt dapur pulak.kejap lagi si abahnye balik,nk makan nasik.

sambil2 aku sibuk kt dapur,aku jenguk2lah dalam bilik tu.takutlah dia buat benda2 yg bagi aku melontarkan lagi suara nyaring aku neh.alahai....anakku nurin hannani....sedih pulak hati aku tgk dia...



Dia baca buku tu kuat2 kt kawan2 dia.kawan2 dia?honey bee mana ada kawan.itu aje lah kawan2 dia,mr frog,bebe,miau...(patung2 yg ada lam gmbar tu..)kesian dia..kalau kt malaysia,honey bee ada ramai kawan.sepupu pun ada 2 org,kak wani & adik wafi.tak lah sesunyi sini.

aku pun serba salah dibuatnya.nk hantar tadika,honey bee baru umur 1thn setengah.kurang2 2tahun baru boleh diterima.dia pulak tgh aktif dan lasak,dah tentu mcm2 aktiviti dia nk buat.takkanlah nk ngadap tv,baca buku aje.kesian anakku.atau....mungkinkah honey bee kepingin adik??? OOOOOppppSSSSSS!

7 comments:

hasni.hasnan said...

hadoi...sian pulak ak tgk gmba uyin tu...
uyin...uyin...
tp yg bak nk adik tu....hehehe...

no komen...tp kalo ko rse nk wat adik uyin plak ak hepi je nk jdik mummy angkat die...ngeh3...

aNiS tHe BumbleBee said...

hohohoho!aku pon dalam dilema lagi..nanti aku bincang dulu dgn abahnye.muahahahaahah!! ko ndak jadi mummy angkat tuk adik uyin??emm,nanti aku akan bincang jugak.akan dipertimbangkan.tgklah prestasi ko cmner nanti.keh keh keh keh.

Qistina said...

uyin nampak makin kurus skrg pastu nampak besar sgt mcm budak 2-3 tahun..
huh,samalah skrg mummy qaira pun asik kena jerit2 jer yer skrg..hehehe

aNiS tHe BumbleBee said...

itu lar..uyin ikut abahnye kot.ibunya jugak yg mcm dipam2.keng keng keng!

vivavogue said...

wahhhhh....gigantic nyer kodok ngorok diaaaaa....

anis....jgnlar anta uyin p tadika lg...sian dia kecik sgt....plus takut kalau anta nanti bukan uyin yg nangis...mak dia plak x thn sedu...ngeee

mama esha said...

ya btuii...kepingin la tuh kwangkwangkwang...
besonye frog dye...cute2!

aNiS tHe BumbleBee said...

frog dia tu maktok dia yg kasi.tapi jadik nightmare ktorg sbb kene usung dlm flight.buat malu betui!

vivavogue-keh keh keh!itulah kan.agaknye kalo die masuk tadika,si maknye pon nk duduk sebelah gak.hahah!
mamaesha-hihi!relax dulu..nak regang2kan balik urat2 ni dulu.hehe!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...