Monday, July 11, 2011

BERSIH @ GaLLE, Sri LanKa


Malaysian ada 3 ketul ni je kt Galle...baju pun xbape nk kuning..ah...janji semangat tu ada!

Hari sebelum BERSIH 2.0....

Speckybee: Besok ai nk pakai baju kuning.
Aku: U mana de baju kuning...
Speckybee: Humm.. terpaksalah ai pegi kedai pagi2 besok...
Aku: Mmmm... kroh! kroh! kroh! (tido)

Pukul 12 tengah malam, aku terjaga.

Aku: Eh, yu buat apa tu?
Speckybee: Heheh! ai dah jumpa baju kuning!! Ai punggah lemari. Baju masa study dulu2.
Aku: Ya ampun.. pulun betoi!

It's occay, It's allright!
Come on warriors, Fight! Fight! Fight!!


Pada kedua2 belah pihak, walaupun nak pertahankan pendirian masing2, janganlah sampai melampau2.Mencaci maki, sampai memalukan diri sendiri. Nak tergelak aku baca. Masing2 ada kefahaman sendiri. Tak semestinya yg melawan kerajaan itu pemberontak, dan tak semestinya kerajaan itu adil dan baik. Zaman dulu, pembela2 negara juga dituduh sebagai pemberontak oleh kerajaan masa tu. Mereka juga ditangkap, dizalimi. Tak terkecuali juga ulama2 besar zaman dulu. Contoh, sejarah menyaksikan, Imam Malik juga yg patah tulang belakang dipukul oleh org2 gabenor Madinah sebab menegakkan kebenaran. Perkara yg sama akan berulang2 berlaku setiap zaman.

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, sesungguhnya Allah amat mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
- Surah al-Baqarah: 216


notabulukaki~ Dari semalam Speckybee dgn semua staff bertungkus lumus berperang kt site.Balik rumah dah tak rupa org. Bertempek2 dgn cat. Aku doakan inspection dia harini berjalan lancarlah. Harini aku pulak yg kena berperang cuci suar dia yg bercat2 tu.Huhuuu~

18 comments:

Sitisifir10 said...

erk..mcm tak kuningggggg je :P

Daddy Ziyyad said...

Sorang dah pakai jersey Australia (kuning)..lagi sorang patut pakai jersey MU (merah), mewakili patriot..ekekeke

aNiS tHe BumbleBee said...

kak siti sifir~hahaha..tu je lah baju yg ada..lepas korek2 lemari.baju zaman stadi dulu2.jadi la.dari xde.nk beli xsmpat dah.

aNiS tHe BumbleBee said...

Daddy Ziyyad~hahaha...geli je nk pakai baju mengaku wakil patriot.Kasi bangla ajelah.

afeezz said...

hahaha... bersungguh2 memBERSIHkan diri...

aNiS tHe BumbleBee said...

tak...dorang bersihkan bangunan & tapak site lah..

julietchun said...

semangat tu yg penting :D

aNiS tHe BumbleBee said...

juliet~kekeke..semangat padi...

makdara TERdiva said...

semangat yang hilang...haishhh

Kancilbiru said...

ni hijau kuning nama dia..bukan kuning...hehehe...bolehla..

aNiS tHe BumbleBee said...

MDT~hihihi..semangat dorang cuci bangunan smlm.

aNiS tHe BumbleBee said...

KB~hahaha..jadi laa..tu la satu2nya baju kuning dia ada.baju tu mcm nk reput dh aku tgk.bapa zaman punya laa..

Chik Att said...

tazkirah hari Isnin ......

heheheheh .... tu baru baca ... tak tengok kat tv lagi.... semua lawak ...

aNiS tHe BumbleBee said...

CA~kekeke..sedih betul tgk masing2 dok pung pang2x bergaduh.

ada jugak tgk,CA.mmg sgt lawak.at least gelak terkuat la jugak..dari tgk amir maharaja lawak kan..hahahaha!

mario said...

perghhh...semangat tuuu

aNiS tHe BumbleBee said...

mario~hehehe..semangat..semangat... kus semangat..

Lina Rahim said...

lagi 2 ketul tu apesal tak kuning? aiyaakkk..jadila..esok g kerja aku pulak pakai baju kurung kuning..penyokong siput lembap dari seberang laut

Yan said...

yang penting semangat tu kena ada. JIHAD..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...