Monday, April 23, 2012

Singing Competition yang...nasib baik Uyin tak masuk..kehkeh!

Ni citer minggu lepas. Skolah Uyin ada pertandingan menyanyi. Aku sebenarnya xtau kemende pun.Pasal Uyin tak pegi skola sbb demam+batuk+selsema. Ni hari ni aku dtg sbb nk hantar homework kt cikgu dia,dan ambik homework baru. Sampai2 je punyalah ramai org kt hall ni. Barulah cikgu bgtau ada pertandingan ni. Nak harapkan si Uyin bgtau, hehh..sampai2 umah, campak beg, "nasikkkkkk". Hoh!

So,cikgu dia ajaklah dia tgk skali. Laa..barulah aku tau, rupanya yg dorang dok menyanyi dlm kelas tu latihan utk mende ni rupanya.. Masa tu,aku curi2 jenguk kt tingkap, saja nk spy perangai Uyin kt skolah. Nampaklah cikgu dia suruh tunduk dulu,lepas tu nyanyi. Suma kwn2 dia nyanyi lagu cina. Bila tiba time Uyin, cikgu panggil dia kt depan kelas. Lepas tu Uyin tunduk, tegak balik...tarik napas..... Yang aku pun, wah..lagu cina apa dia nk nyanyi nih?? Skali....

"MEMANGGG TAK ADA LELAKI...SEPERTI AKU...TAPI YG LEBIH BAIKKKK...BANYAKKK!!"

P.I.T.A.M MAK NAKKKK!!

Bila aku tanya, asal nyanyi lagu tu? Asal tak nyanyi lagu cina.Suma kwn2 nyanyi lagu cina je. 

Dia jawab, "Coz I'm Malay.Uyin suka lagu Malay.Cinta-cinta." Pengsannnnn skali lagi! Konfem, pengaruh abah dia yg jiwang karat.kahkah!

Masuk keta, aku tazkirah dia.Tah paham ke tidak. Ujung2 hari ni, baru tau yg tu competition. Ada hikmah jugak lah dia demam seminggu. Kalo idak, dibantainya nyanyi lagu tu atas pentas, mau tak berguling2 cikgu2 kt situ dengar. Choii!

So,layan lah gamba2 yg tak semenggah yg aku ambik kt skolah dia pakai henpon cap kipas semut aku nih.



Peserta pertama nyanyi..

Peserta dan penengok..

Bg moral support kt kwn2 la konon...


Siang muka steady, mlm benyek2 melalak sbb badan panas.haih!


With her friends, syahirah and mimi.

10 comments:

Chik Att said...

Sekarang memang ... budak senang sangat kena demam ...

afeezz said...

tak dpt bayangkan kalau uyin nyanyi rangkap "memang tak ada lelaki seseksi aku, tapi yg lebih seksi... banyak"...

|| NaFiRaa || said...

hahahaha.. tetiba untie pon nak fengsan baca citer ibu uyin nih.. hahahaha.. sabor jek laaaa.. nasib dia tak nyanyi lagu dia kat SL dulu.. kalo tak konfim cikgu dia fengsan..kikiki..

Lizzie Yasmin said...

uik, dah balik mesia ke? mmg anak hang pi mana pun dia sanjung bahasa kebangsaan kot.

aNiS tHe BumbleBee said...

CA~ kan? bukan budak2 ja.org tua pun sama.hukhuk (batoks)

aNiS tHe BumbleBee said...

afeez~ kahkah.pestu tampa2 bontot.

aNiS tHe BumbleBee said...

Ra~ mesti cikgu dia berdiri tegak skali sbb dia nyanyi lagu kebangsaan SL.hahahaha!

aNiS tHe BumbleBee said...

Lizzie~hahaha...yg penting bahasa utagha diaaa..tetap di hati.keh3x!

Anonymous said...

lagu tu pengaruh kuat betoi..anak akak yg tadika tu ari2 nyanyi...sibbaik dia mmg lelaki ler..hehehehh..kalau tak..akak pun tiap minit pengsannnnnnnnnnn

aNiS tHe BumbleBee said...

kak anon~kehkehkeh!!!! tu laa tuuu...budak2 dah la span..serapp ja semua.hadehhh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...