Tuesday, May 21, 2013

Ehem..ehem...akhirnyaaa...

Pertama2 sekali, aku minta maaf pada 2org readers yg email aku pasal pakej spa thistle tu..janganlah anda berdua memarahi diriku ini..hihihihi.

Sebenarnya, harapan untuk aku pegi spa tu tipis dan kecik, sekecik mikroorganisma. Aku call spa tu 2 minggu sebelum, utk buat appointment. Tapi, dia kata, wiken mmg xboleh.Full. kalau nak pun weekdays aje. Slot plak pukol 11pagi, 2ptg dan 4petang.Celah mananya aku nk buleh pi. Speckybee kan keja. Anak2 aku nk campak kt mana. Mula2, lepas call tu, aku teriak. Sobbsssss...sobsssss dalam bilik ayaq. Besala, neuron otak aku xbapa nk aktif kalo xmenangis.

Pestu, timbulla mentol menyala atas kepala nk letgo, pestu nk kenen speckybee pakej spa yg lain.Kurangla skit marah dia kut sbb xkerugian, pikir kepala otak geligaku.Pestu aku pun publishlaa entry letgo. Pestu esok tu, tumbuh lg mentol menyala atas kepala, why not aku gunakan kelebihan mengayat aku untuk dapatkan jugak pakej tu? Gilaa weh, pakej tu rega ratus2, aku beli 68 saja.susah nk dpt dowh.

Maka, aku beranikan diri, sms lagi, pestu talipon boss spa tu.Wakakaka! Tanpa jemu! Mera nam Noorhanis Tanius.Kalo aku nak, nak jugak2.Tak kirala apa jadi pun.

Mula2 aku ingat xde org nak pakej tu, tu yg menguatkan lg semangat waja aku pujuk boss spa tu utk bg jugak 1 slot kt aku.Last2, bila boss spa tu kata, dia boleh arrange 1slot spa kat aku hari ahad, gila melompattt laaa aku. Itu yg aku email balik korang berdua tu.kihkih..ampunkan hamba penunggu gua.

Reception. Spa ni dok dalam gym hotel tuh.

Akhirnya, ari senin, pukol 2 petang, terpacakla si gemok ini dpn thistle hotel tu. So, review aku, yeahh, bestt! Pakej aku aromaterapi. Scrub satu badan, masking, pestu mandi. Pas mandi, wahhh...punyalah halus mulus kulitku ini terasa. Lama dah aku xmandi lama2 sejak dari beranakkan si bam2.

Ruang nak masuk spa..Ada bau2 aromaterapi, alah, cam besa la..lagu2 gamelan apa tu.

Lepas tu, barula start aromatherapy massage. Ada part yg sakit sbb akak tu kata urat aku bersimpul2. Dia suh jgn buat keja berat2. Err..aku ada buat keja berat2 ke ar? Makan berat2 tu adala.Kihkih.
Lepas massage, rasa lega betul. Beranak setahun sorang sangatt sangatttt memenatkan,anda tahu?  Pestu, dh siap2,  boleh lepak kt depan mkn kek dgn lemon tea.Sementara tunggu org tu siap2kan bil apa tu.

Ruang untuk rilex2, minum lemon tea..

Aku rasa, berbaloi baloi sangat pegi sbb aku tgk, hrga pakej2 kt situ, boleh pitam. Biasanya, vvip yg selalu stay kt situ, pegi gym and spa.  Keluar dari spa tu, rasa mcm badan dh bertukar jd rozita che wan.kahkah!
Pada aku, sapa2 yg nk try, aku sokonglah. Mmg best dan therapist pun profesional. Akak therapist tu pun kaki spa, pegi sweden, pegi aussie, merata2lah, semata2 untuk spa aje.No wonder stail dia pun pro.

Wiken ni insyallah kami sekuarga akan pegi vacation kt Pangkor. Speckybee ada reunion dgn geng2 engineer dia masa study dulu. Sambil sambut besdei aku la kononnya. Tah hapa yg best kt Pangkor tu pun aku xtau. 5 tahun aku hidup kt tepi pantai yang diwartakan antara yang tercantik di dunia, punnnn aku xada perasaan. Aku dh warning dia awal2. Pastikan vacation ni best, sbb pegi time besdei aku. Kalo tak, merasala rempanan aku sepanjang hidup dia. Macam kes besdei aku umor 18 tahun ritu. Sampai mati aku xbuleh lupa. Aku ungkit sampai anak 3 ni. Huh!

Doakan kami selamat pegi dan balik... :) hiihihihi...


Nah, untuk yang nak tengok gambar latest bom2. Hari ni baru masuk 5bulan, berat nk cecah 8kilo. Pukoi habis rekod kakak2 dia, dan 2 org anak jiran aku yang beranak lebih kurang dgn aku tahun lepas. Ya, dia minum susu badan saja. Alhamdulillah....murah rezeki. Mai la beli Shaklee dengan aku. Aku consult.Hehe.

Gambar ni berkaitan jugak skit dengan gambar yg di atas. Gambar aku dukung bom2 tu masa aku pi tesco sabtu lepas. Pi Tesco, tengok buku yg aku usha selama ni, dari harga 109.90, jadi 19.90, pestu RM9.90. Melompat aku ambik. Haha! Tadi tengok kt MPH online, rega RM 55/++.. Pi tesco cepat oiii!!

4 comments:

MrsYusofhussain said...

kelas ko Jah gi spa...jeles aku nengok....seumur hidup xpenah aku ber spa ni..even time nk kawen dulu pun takat buat facial muka je...kuikuikui

babybugmum said...

last aku pegi spa adalah sebelum kawen..aduhhh lamanyaaaa..syok gak ekk skali skala pegi spa..ermmm..

aNiS tHe BumbleBee said...

lia~ aku pun julung2 kalinya jugekk..ni pun pasal tergatal tangan beli kt groupon.haha!

aNiS tHe BumbleBee said...

saza~dah ade anak ni kan,pestu mcm aku plak,anak mcm melekat je kt badan..susah betul nk pegi memanja2 kan diri camni kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...